Gå til innhold

Litt lyd i corrado

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

hva skal til for å få fin/god/ikke buldre bass/presis bass, dunke bass, om dere forstår? ;)

Har vurdert kun lyd foran i dashbord 4" og 5.25" i dører + en eller annen bass baki. Har lyst på en kompakt kasse bak som ikke tar så mye plass, trykkasse?

Må også ha en mp3spiller, liker veldig godt pioneer, helst med grøntlys ettersom det er det i corradodashen.

Pris: Tja, opptil 10k, så ting må kjøpes litt etterhvert.

Har en rockford 4x65 watts forsterker liggende, kan den brukes til noe? Skal se om jeg finner mere spesifikt modellnavn.

Håper noen har noe greie forslag her :)

Edit: Var en Rockford 501x 4 kanaler, brukendes til noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ikke store responsen her, men kjøpte hvertfall dette igår:

Infinity Infinity 50.5CS

Pioneer ts-w256cm, var ikke trykkasse.

Div kabler, phono, strøm, høytalere

Prisen ble rett over 3000kr, skal kjøpe meg spiller etterhvert, har en pioneer 3600mp liggende som skal brukes i mellomtiden.

Fikk strekt alt av kabler osv igår, 2 phono på ene siden, 2 par høytaler kabler på andre siden og pluss fra batteri i midten, håper det blir bra :) Skal kjøpe kabelsko idag å få koblet anlegget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si vi har gjort det ganske nøye, har ikke skjært eller borret nye hull osv til høytaleren, bilen ser fortsatt ut som orginal bare med myye bedre lyd. Bruker orginale høytalerdeksler osv. Selvfølgelig en standard basskasse bak er ikke orginalt, hehe

Alle kabler er skjult under lister og dashbordet, limte delefilterene fast med dobbelsidigteip inni midtkonsollet.

Ble veldig fornøyd med lyden, men må justere litt på frekvensene? Basseren baki spiller litt vokal, det skal den vel ikke? Holdt på til halv 12 igår, så hadde ikke tid til å se på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jo, det kan godt hende, men jeg har ikke så mye erfaringer med subwoofer av hverken dyre eller rimelige. Så den lille erfaringen jeg har, er jeg rimelige fornøyd. Spiller ikke så høyt at det blir "buldrete", men må som sagt justere litt lydmessig.

Noen som vet om jeg må spilleinn høytalerene? Eller trengs ikke dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider