Gå til innhold

Senk på E34

Ranger emnet


Freddy325

Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenkte jeg skulle senke E34'en min. Så lurte jeg på om det er noe problem å kun montere fjærer, og ikke montere nye dempere? Er snakk om kun å senke den fremme, 40 mm. Hørt snakk om at demperne blir fort slitt og at det blir dårlige kjøreegenskaper....stemmer det?

---------------------------------------------------

BMW 525 24V E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg senket kun med fjærer, etter 2 mnd hadde jeg lekasje i begge fremdemperene, anbefales ikke. Etter senking vil demperen få et anent arbeidsområde enn tidligere, det vil føre til lekasje.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som det BREISLADDERN sier, men dette beror også på hvor gamle dine dempere er.

Nå har jeg en 525tds, den senka jeg 55mm framme i april, men det funker fint enda.en annen bmw jeg hadde begynte d å lekke etter veldig kort tid:(

Men dette er noe ingen vet, hvor lang tid det tar før demperen tar kvelden, for før eller siden så skjer d, beste er å bytte dempere og fjærer samtidig:)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe galt i å bruke orginal demperene, problemet er å bruke gamle orginaldempere som er vant med arbeidsområde i høyden til orginalfjærene.

 

Når du da senker med fjærer og har gamle orginaldempere så vil stempelet i demperen begynne å arbeide 4cm under der det vanligvis er, det kan fort føre til lekaskje, hvilket det gjorde i mitt tilfelle.

 

Når jeg senket og beholdt de gamle orginaldemperene så hadde jeg ikke noe forspenn i fjæra, dvs den lå løst når jeg jekket opp bilen. Nå kjøpte jeg nye Sachs dempere, som tilsvarer orginaldemperene, nå har jeg mye forspenn i fjæra, (måtte bruke fjærklemmer for å få på fjæra.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår