Gå til innhold

Spørsmål ang Sparebank1 ansvarsforsikring. Klarte å rygge på en idag.

Ranger emnet


Emerica

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Idag klarte jeg å rygge inn i bildøra til en bekjent.

Døra på bilen sto åpen, og døra ble dermed pressa opp, så det ble en bulk :(

Bilen er en Audi S4, 93mod.

 

Ifølge eieren må døra byttes ut, hva vil dette koste for meg om jeg tar det på forsikringa? På Sparebank1.no står det at egenandelen er på 4000,-, er dette uansett hvilken sum skaden blir takstert til?

Må jeg nå betale mere i forsikring de kommende årene? Isåfall, hvor mye?

Har kun Sparebank1 ansvarsforsikring, så vidt jeg vet dekker denne forsikringen skadene på bilen jeg kjørte på, men ikke min?

 

Var ikke all verden så god info på sparebank1.no...

 

Håper på svar :)

 

Mvh

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egenandelen blir 4000,-. Dekker skade på andre kjørtøy når du bare har ansvarsforsikring. Hadde du hatt kasko ville den dekket skade på din bil også.

 

Mister vel 30% bonus på dette hvis eg ikke tar feil, så blir vel en del dyrere forsikring for deg neste gang.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, egenandelen blir 4000,-. Dekker skade på andre kjørtøy når du bare har ansvarsforsikring. Hadde du hatt kasko ville den dekket skade på din bil også.

 

Mister vel 30% bonus på dette hvis eg ikke tar feil, så blir vel en del dyrere forsikring for deg neste gang.

Okei! Takker for svar!

 

Er det snakk om flere tusenlapper dyrere eller?

 

Har null erfaring på dette området.

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30% bonustap vil utgjøre en BETYDELIG sum, det er svært, svært sjelden at det lønner seg å "ta det på forsikringen". Jeg hadde f.eks en hærverksskade på min bil med takst på 21.000. Det lønnte seg ikke å ta på forsikringen da jeg bare hadde 20% på den tiden. -10% er IKKE rimelig forsikring(!!)

 

Spør de på kundesenteret, de burde klare å regne ut hva som lønner seg.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler da ikke egenandel ved erstatning til andres kjøretøy? Er ikke det bare ved kaskoskade??

 

Gjør man vel? Skulle det vært gratis å drive å mose i andre sine biler da?

 

Annywæis: Kjøp ny dør til han i riktig farge, evt en annen og få den lakket. Blir noen kroner å bruke akkurat nå, men på sikt har du tjent massevis på det, ikke bruk forsikringen. Du må ut med egenandel, blir satt 3år tilbake på bonusrangen(30%) som medfører at premien din blir mye dyrere helt frem til du har fått 75% og du ikke kan stige mer...

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør man vel? Skulle det vært gratis å drive å mose i andre sine biler da?

 

Annywæis: Kjøp ny dør til han i riktig farge, evt en annen og få den lakket. Blir noen kroner å bruke akkurat nå, men på sikt har du tjent massevis på det, ikke bruk forsikringen. Du må ut med egenandel, blir satt 3år tilbake på bonusrangen(30%) som medfører at premien din blir mye dyrere helt frem til du har fått 75% og du ikke kan stige mer...

 

 

Må dere betale egenandel når dere kjører på andre, så bytt selskap.

Jeg fikk skylda for en ulykke, mista 30% bonus, men behøvde ikke å betale noe som helst i egenandel.

 

Nei, jeg syns dere får bytte til Terra eller Vesta. Så slipper dere unna med bonustap når dere bulker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill her :)

 

Blir nok til at jeg betaler cash kontant.

Antar at skaden er på rundt 10.000,-

 

En bekjent måtte bytte dør på sin Audi A4, han måtte også lakkere døra. Han betale 7000,-.

Vil da tro det blir litt dyrere med en S4 dør...

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill her :)

 

Blir nok til at jeg betaler cash kontant.

Antar at skaden er på rundt 10.000,-

 

En bekjent måtte bytte dør på sin Audi A4, han måtte også lakkere døra. Han betale 7000,-.

Vil da tro det blir litt dyrere med en S4 dør...

 

Nei hvorfor det??

døra er jo den samme, mulig lakken er perlemor, og da blir den litt dyrere.

 

Men kan du betale prisen, så blir det over tid billigere en å miste 30% bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør man vel? Skulle det vært gratis å drive å mose i andre sine biler da?

 

 

 

Man betaler jo forsikringspremie da, pluss at man får bonustap så gratis er det jo ikke. Har ikke hatt skyld de gangene jeg har vært involvert skader, så jeg vet ikke, men tror bestemt at det ikke er egenandel på mine forsikringer. Dette må jeg finne ut:bok:

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emerica: Blir nok adskillig rimeligere å bytte denne døren kontra en A4, disse dørene finner du på Audi 100, S4, A6 og S6 helt fra 91-97, så vil tro det finnes endel utav de der ute i havet av huggebiler...

 

Treng jo ikke være samme dørtrekk eller farge da den kan lakkes og trekket flyttes over, tipper en 1500-2000 for døra og 1500-2000 for lakk viss du leter riktig sted og får noen til å lakke uten å gi kvittering.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tOFFY: Tror ikke lakken er perlemor?:P Her er iallefall bilen det er snakk om, http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1243729

Døra er vel den samme ja, men er ikke bare døra som må byttes, trekket på døra også.

Jeg kan betale prisen, men VELDIG surt at neste lønning skal gå til noe slik. hehe :)

 

J.Andreassen: Trekket ble litt ødelagt, så det må byttes ut :(

Kanskje jeg skal snoke litt rundt etter dør, viste ikke at alle de bilene hadde samme dør.

Trekk må man jo få kjøpt nytt utenom? :P

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt trekk fra en Audi-forhandler er nok _EKSTREMT_ dyrt, om du får tak i det i det hele tatt... Begynner å bli en gammel bil.

 

Ang. perlemor så er prisforskjellen ubetydelig. I en lakkjobb på 4-5 tusen så spiller det ingen trille om lakken er en hundrelapp eller to dyrere.

 

Få fargekoden på bilen så kan du søke i huggere rundt i landet etter dør med rett farge, så slipper du unna mange tusen i lakking. Gjør samme opplegg med dørtrekket, få et i rett farge som interiøret. Er vraket så mange av de der bilene at det burde være gjennomførbart.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår