Gå til innhold

Spørsmål ang Sparebank1 ansvarsforsikring. Klarte å rygge på en idag.

Ranger emnet


Emerica

Anbefalte innlegg

tOFFY: Tror ikke lakken er perlemor?:P Her er iallefall bilen det er snakk om, http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1243729

Døra er vel den samme ja, men er ikke bare døra som må byttes, trekket på døra også.

Jeg kan betale prisen, men VELDIG surt at neste lønning skal gå til noe slik. hehe :)

 

J.Andreassen: Trekket ble litt ødelagt, så det må byttes ut :(

Kanskje jeg skal snoke litt rundt etter dør, viste ikke at alle de bilene hadde samme dør.

Trekk må man jo få kjøpt nytt utenom? :P

 

 

Trekk får du kjøpt utenom ja, men kunne vært en ide å bestille fra Tyskland. (kan ikke tips om hvor, men er jo bare å søke på nett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skrapa opp siden på bilen min ganske bad.. taksert til ca 30000 med kun nye deler..

Så regna jeg ut hva det ville koste meg å bruke forsikringa, har 12000 i egenandel, men får 4000kr mindre egenandel pga naf medlemsskap, i gjensidige får du igjen ungdomstillegget etter 3 eller 4 år ved skadefri kjøring, ca 5000kr.

Og bonustapet da, i en klasse for seg selv, med 20% bonus og omtrent 14000 i året ville 30% bonustap svi ganske kraftig. Regna ut at hvis jeg skal forsikre samme bilen på meg selv i 4 år framover ville det bonustapet koste meg nesten 20000..

 

Så det jeg gjorde, var å få tak i ei brukt dør og en brukt skjerm, til 3500, og en litt avsidesliggende lakkerer til å rette opp og lakkere til ca 10000. Fortsatt sinnsykt kjipt, men bedre enn 30000. :)

 

Dørtrekk er vel sikkert det samme i en audi 100 / a6 med skinninteriør`? Hva på dørtrekket ble ødelagt?

 

http://www.bruktbildeler.com <- der finner du nok både dørtrekk og dør rimelig.

1996 BMW 520i

x 1992 VW Passat stv

x 1984 Opel Senator 3.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør man vel? Skulle det vært gratis å drive å mose i andre sine biler da?

 

Nei, det gjør man ikke. Er jo det som er poenget med forsikring. Ingen egenandel på ansvarsskader. Men klart, som det blir påpekt her, så lønner det seg nok å betale ting selv fremfor å bruke forsikringa på en såpass "liten" skade.

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår