Gå til innhold

Datalaget eller ekte? YOU decide

Ranger emnet

Mr.TransAm

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sikker på at den ikke bare er IR søkende?

Hva mener du er forskjellen på IR og varmesøkende da?

Carl gustaf RFK'en er ikke varmesøkende nei, det er ingen måte å styre raketten etter den er skutt.

Det er nok ikke ekte i den forstand at det er Jeremy som treffer nei, det tror jeg ikke.

Det er mye regi i det programmet, Henning Solberg uttalte jo akkurat for litt siden at han vant Bob-vs-rallybil innlaget, selv om det ikke var det som ble vist på tv. (Det ble nevnt ifbm Hamster's ulykke)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du er forskjellen på IR og varmesøkende da?

Er den varmesøkende så sier det seg selv, den søker etter varme.

Infrarød er det som bl.a er i fjernkontroller osv, du "tagger" et mål for raketten. Hvordan det helt fungerer er jeg ikke helt sikker på.

Men jeg skal ikke påstå at det jeg sier er korrekt, fordi jeg leste litt om Gustafen, og det er riktig, som jeg har lest, at det ikke er noen form for "søkende" raketter til den.

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du snakker om er å 'male' et mål med laser.

Brukes ikke IR til det.

Men laser.

IR er bare et annet navn på varmestråling.

Ahh, beklager =) Takker for feilrettingen!

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo og de "trådstyrte" rfk'ene, som raketten går langs ei line, husker ikke det helt korrakte navnet på dem.. så om du følger målet med siktet så styrer raketten etter målet.

TOW?...

Men er ikke dette ett bliforum? :D

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider