Gå til innhold

forsterker valg (soundstream,zapco,sinfoni,osv...)

Ranger emnet

LLH

Anbefalte innlegg

Når jeg en gang blir ferdig med miltæret skal jeg ha nye forsterkere..

Det som jeg har er:

Alpine 9855R

Polk SR6500

2stk Polk SR10" /2 stk Soundstream RFW10" (ikke bestemt..)

alternativene+ er:

soundstream:

2stk REF620.2 + 1stk REF1600.2 = 21497Kr

altrenativ 2

1stk REF800.4+ 1stk REF1600.2= 15998Kr

det øverste her er vel det mest aktuelle, det jeg har siklet på lengst...

Zapco:

reference1000.4/1000.4DC + 1000.1/1000.1DC =21080kr/22680kr

Sinfoni

1stk AMPLItude 120.4x + 1stk 150.2x = 21396Kr

Alle disse ligger omtrent i samme prisklassen, men bortsett fra det så er de ganske forskjellige alle sammen vil jeg tro..

Har også ett genesis, TRU tech forslag i hodet mitt, Men det blir alt for dyrt...

RF er også vurdet, det er også det biligste alternativet.. Men ønsket etter noen nytt er stort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ikke akkurat ekspert her, men du får vel det du betaler for egentlig og valget blir kanskje mest en smakssak. Vil tro at det blir meget vanskelig å skille disse uten å koble opp forsterkere på ditt oppsett, noe kanskje eventuelle forhandlere kan gå med på? Kanskje blir det best å velge ut ifra hvor stor plass du har og design?

Ellers har du jo toppserien til Helix og Audison VRX som du kan få til dette budsjettet. DLS også. Mye fint å velge i :)

Dette hjalp sikkert ikke stort, men lykke til ihvertfall! :)

Edit: Hvem som gir mest rabatt kan kanskje også hjelpe valget ditt ;)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett på de merkene du nevner og..... huff! altfor mye gromt og velge i..

Hvis jeg ser på design så er zapco og sinfoni de fineste i mine øyne(sinfoni er den som er mest uaktuell..) Hvis jeg ser på plassen så er Soundstream og zapco forslagene 150-120cm lange nå man setter de etter hverandre. Det passer godt nedi bagasjen min. Skal forøvrig beholde reserve hjulet, og bilen skal se så standard ut så mulig invendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle tre et jo topp forsterkere...

hvem kan gi deg best pris da???

et annet tips er jo også nye LRx...snasne forsterkere både lydmessig og designmessig.

http://www.iceaudio.no

10216-Audison_LRx_6.9_cover.jpg?PHPSESSID=85594257a70656833467136c98784871

er 6-kanaleren dette men designet er likt på alle

også har man jo Brax da...gromme saker

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt for lenge i Milteret og surfa litt for lenge på nettet.. har vell vært over det meste i den prisklassen som er og få hos norske forhandlere.. også det iceaudio selger. men det er de jeg har lista opp her som frister mest til syvende og sist.

Vil tro jeg har ett luksus problem...

PSSSSST: alle tre merkene er og få hos en og samme forhandler BTW:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye veier egentlig soundstream RFW10" ?

Enn du hadde spurt for 10 timer siden da jeg hadde min VGW 10 ute av kassen ;) Men den er ganske tung iforhold til størrelsen. Synes å huske at det ble vektilegg på frakt når jeg mottok min. Så da tipper jeg rett over 10 kilo, rundt der et sted ihvertfall.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og vurderer de samme komponentene i mitt neste prosjekt og har i grunn kommet fram til at jeg kommer til å blande litt. Kommer nok til å ha Sinfoni forsterkere til frontsettet og SS REF til sub.

mvh, Bussemannen fra dama sin brukerkonto :heyyou:

Blir nokk kjempe bra det :) Har selv 2 stk SS Vgw 12" som skal kobles opp mot Sinfoni forsterker :)

Alle forsterkerne som er nevnt er jo veldigt bra forsterkere. Men skulle jeg selv valgt så ville jeg gått for Sinfoni

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis den er så tung så blir det vel helst 2stk Polk SR10" på meg. for og holde seg til samme produsent. De veier 11.5 kg stk. Til sammenligning så veier RF T112D4 som jeg har nå 13kg.

Rett over 10 kg som i 10-13kg jeg tenkte altså. Så den er nok ikke spesielt tyngre enn de Polksubbene. Fantastisk lyd er det i den også :)

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har fått det for meg så har sinfoni en utrolig lydkvalitet å levere, så sinfoni på frontsett er vel ikke et dårlig valg :)

Helt riktig. Snakket med Audun som driver Fort Knox her i Drammen og han sa at Sinfoni er krem! Han hadde vært på fabrikken og hørt på de... var knallbra sa han :)

Skal selv ha 4 Sinfoni forsterkere i min bil :)

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har blitt skrevet mye fint om sinfoni her ja. eneste som holder meg tilbake fra og kjøpe sinfoni er at den 150.2x kunne gitt litt mere watt.

se her:

http://www.polkaudio.com/caraudio/products/sr104svc/

last ned "SR sub whitepaper"

Se på den grafen som viser slaglenge i forhold til watt..

syes det hadde vært greit med litt mere enn 900watt på to liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...