trønder Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Hei folkens Nå er det snart på tide å bytte ut 12 tommeren jeg har i 2 stk 10 tommere. den 12 tommeren jeg har er Alpine type R 2004 mod. Dem krava som jeg stiller er at dem spiller pent men tøft, og at dem kan spille i små lukka kasser. Forsterkeren som jeg fortsatt skal bruke( ikke kom med forslag på ny forsterker, for det skal jeg ikke ha enda) på subbene er en RF Power 1001bd. Jeg hører på alt mulig av musikk. bilen som dem skal stå i er en Passat stv 95 mod. Prisen på dem sammlet bør ikke overstige 6-7000 kr. Resten av annlegget er som følger :Alpine iva-310R : Morel Hybrid Ovation 6. 6" 2-way : RF Power 500x til front : Stinger kabler,sikringsholdere og kondis osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Soundstream RFW-10:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 pris + teknisk data? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Infinity Kappa Perfect 10.1 disse spiller konge, og trenger ca 16-17 liters lukket kasse pr element. 1790,- pr stk, 350 w rms, (spillte dog 131dB ved 47Hz med en slik i en ford sierra med ca 17 liters lukket kasse og en Kicker ZR-120 forsterker på 1x180 watt tenker jeg, dette var altså ett SQ oppsett) Jeg synes også de spiller bra, som i kvalitet. Ser slik ut: Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 pris + teknisk data? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 hvor stor kasse trenger den egentlig ca? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 hvor stor kasse trenger den egentlig ca? 20-25 liter er perfekt for SQ oppsett. De spiller utrolig dypt i en slik kasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 det virker lovende, men hva er forskjellen på denne som vi nå snakker omm og tarantulla T4 egentlig er den ene sq og den andre db eller? (jeg var inne på sida di å titta litt skjønner du) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Ja, RFW er et SQ element som spiller utrolig pent, men som også kan rocke ganske brutalt. T4 er et element for de som er ute etter brutal bass, uten så store krav til SQ. Men med rett kasse så kan også T4 spille pent, men ikke på samme nivå som RFW. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 da er nok rfw noe for meg.det virker som det er flere og flere som bruker disse elementene. og samtidig har dem et pent design, men jeg må ta meg god tid, og se på flere merker først, før jeg kan bestemme meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Hvorfor ikke bryte ut av "saueflokken" og velge noe ikke alle andre har?:D Scan-Speak 23W/4557T00, 2.780 pr. stk. fra Eltek. Trives i ca. 20 liters lukket kasse. Seas Lotus SW 250, 2595,- fra Eltek. Peerless XXLS269SWR, 1675,- fra Eltek. EDIT: vil også påpeke at ~7.000,- for to titommere er som å bruke i underkant av en mill. på bil; du bør kunne velge og vrake blandt det aller beste. Til sammenlikning koster en Flexunit 10A77 "ikke mer enn" 3.469,- pr. stk., og da snakker vi om elementer som ikke bare er håndlaget i Danmark, men også i high-end klassen (og da mener jeg ikke QXL high-end). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Tørr jeg spørre HVORFOR du bytter ut elementet? Det er nok så gromt å bør fylle kravene dine.!? Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 jeg vil egentlig prøve noe nytt. Jeg vil jo si at jeg er fornøyd med alpine ellementet, men jeg har lyst til å prøve med 2 stk 10ere. for som jeg har hørt så får man en tøffere og kjappere bass med 2 10ere, men rett meg hvis jeg tar feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trønder Skrevet September 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 hvor får man kjøpt Flexunit 10A77 hen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Ikke for å ødelegge dine drømmer her nå, men har vel vært en rekke diskusjoner her på forumet igjennom tidene der konklusjonene er at med rett kasse kan 12" spille like kjapt somt 10"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg