Gå til innhold

2 stk 10 tommere

Ranger emnet

trønder

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Nå er det snart på tide å bytte ut 12 tommeren jeg har i 2 stk 10 tommere. den 12 tommeren jeg har er Alpine type R 2004 mod.

Dem krava som jeg stiller er at dem spiller pent men tøft, og at dem kan spille i små lukka kasser.

Forsterkeren som jeg fortsatt skal bruke( ikke kom med forslag på ny forsterker, for det skal jeg ikke ha enda) på subbene er en RF Power 1001bd.

Jeg hører på alt mulig av musikk.

bilen som dem skal stå i er en Passat stv 95 mod.

Prisen på dem sammlet bør ikke overstige 6-7000 kr.

Resten av annlegget er som følger

:Alpine iva-310R

: Morel Hybrid Ovation 6. 6" 2-way

: RF Power 500x til front

: Stinger kabler,sikringsholdere og kondis osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infinity Kappa Perfect 10.1 disse spiller konge, og trenger ca 16-17 liters lukket kasse pr element.

1790,- pr stk, 350 w rms, (spillte dog 131dB ved 47Hz med en slik i en ford sierra med ca 17 liters lukket kasse og en Kicker ZR-120 forsterker på 1x180 watt tenker jeg, dette var altså ett SQ oppsett)

Jeg synes også de spiller bra, som i kvalitet.

Ser slik ut:

DSC00131.jpg

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bryte ut av "saueflokken" og velge noe ikke alle andre har?:D

Scan-Speak 23W/4557T00, 2.780 pr. stk. fra Eltek. Trives i ca. 20 liters lukket kasse.

23w_4557t00.jpg

Seas Lotus SW 250, 2595,- fra Eltek.

SW250.gif

Peerless XXLS269SWR, 1675,- fra Eltek. 830876.jpg

EDIT: vil også påpeke at ~7.000,- for to titommere er som å bruke i underkant av en mill. på bil; du bør kunne velge og vrake blandt det aller beste. Til sammenlikning koster en Flexunit 10A77 "ikke mer enn" 3.469,- pr. stk., og da snakker vi om elementer som ikke bare er håndlaget i Danmark, men også i high-end klassen (og da mener jeg ikke QXL high-end).

10inch.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider