Gå til innhold

Lærevillig Noob trenger svar på Div. ting angående Bil-Deler

Ranger emnet


A.H

Anbefalte innlegg

Har tatt en tur innom Bsbildeler på nette og der har jeg kommet over en del ting som jeg ikke har den minste peiling på hva er til pluss en del jeg har grubla ove ri god tid nå,og trenger dermed litt opplæring av de som vet dette :)

 

*Spacere? (Felg/Dekk)

*Pulley-Kits? (Motor)

*Fjærbenstag? (Understell)

*Tow-Arms? (Understell)

*FuelRail? (Motor)

*Pillar-Bar? (Ikke sikker på kategori)

*Bensintrykks-regulator? (Motor)

 

 

Linker til hvor jeg fant Div.Tinga:

 

Pulley-kit: http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=23-7001B&vg=9795&vgpath=Varekategorier/499/957/620/9410/9795

 

Tow-Arms: http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=DKSCV002A&vg=9795&vgpath=Varekategorier/499/957/620/9410/9795

 

Spacers:http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=CM5740&vg=11203&vgpath=Varekategorier/1397/11203

 

Fuelrail:http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=25-108B&vg=9795&vgpath=Varekategorier/499/957/620/9410/9795

 

Pillar-Bar:http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=DKBCPS92&vg=9795&vgpath=Varekategorier/499/957/620/9410/9795

 

Bensintrykks-regulator:

http://bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=25-300R&vg=1366&vgpath=Varekategorier/1399/10978/1366

 

Var det jeg kom på med det første, Trenger sårt hjelp for å tette hullet i kunnskapen :)

Anders Haugen Club Honda Norge

 

http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuel rail er den delen av insprøytings systemet som ligger over dysene og supplerer dem med drivstoff. Trykket i "Fuel railen" er styrt av bensintrykks regulatoren :)

 

Veivhuset ser du hvis du fjerner bunnpanna på motoren. Det er det "kammeret" veiva ligger opplagret i.

 

Det pulley greierne er reimhjul som er lettere enn di orginale. dermed blir det lettere for motorn å dra runt :)

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjærbenstag går mellom tårnene til demperene i motorrommet. Noen kaller det også stab stag.

mens stabstaget egentli går under bilen

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kalles stab.stag på folkemunne er krengingshemmer, eller anti sway bar. Kobler sammen nedre bærearmer, men kan rotere fritt i festene på chassis. Gir større forskyvning av dynamisk tyngdepunkt (Vertikal belastning på dekkene), og brukes til å balansere bilen i tillegg til å hindre krengning.

 

Tårnstag og andre stag som bare er boltet stumt fast i begge ender (som Volvo 240 "GT-stag", og andre stag over/under/foran/bak) er bare til for å stive av chassis, for å hjelpe til med å hindre hjulvinkler i å endre seg når kaross'en vrir seg. Samme som å miste negativ camber i foringer, så er det svikt i chassiet man ønsker å hindre.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår