Gå til innhold

Useriøs kjøper, vil benytte angrerettsloven

Ranger emnet

MeSs

Anbefalte innlegg

Sist lørdag solgte jeg ett stylingkit til en Bmw e28..

Nå vil kjøperen benytte seg av angrerettsloven, fordi han påstår stylingen har vært skadet.. (fronten)

Fronten var "ny", dette gikk både kjøper og selger over før salg.. Kjøper opptrådte veldig usikker ved kjøpet, kom også med 100kr for lite enn jeg ville ha, fikk også med ett helt "nytt" tåkelys (400kr...)

Hva skal jeg gjøre med dette???...

Mvh

Marius

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tydeligvis en kar som har lite penger og som angrer på at han kjøpte det istedet for is på 7-11...

Kan jeg spørre om hvor langt tid han brukte på og om bestemme seg?

Så vidt meg bekjent har han ikke angrefrist på dette. Angrefrist gjelder primært fra forretning, og der er det også strenge regler for dette.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tydeligvis en kar som har lite penger og som angrer på at han kjøpte det istedet for is på 7-11...

Kan jeg spørre om hvor langt tid han brukte på og om bestemme seg?

Så vidt meg bekjent har han ikke angrefrist på dette. Angrefrist gjelder primært fra forretning, og der er det også strenge regler for dette.

Når han henta det, sist helg brukte han fort en halvtime.. kikka og kikka..

Fikk sms idag..

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har du kjøpt varen av en annen privatperson, gjelder kjøpsloven. I slike tilfeller kan du som kjøper risikere at selger i kjøpsavtalen fraskriver seg ansvar som ellers følger av loven"

"Kjøpsloven

Har du kjøpt varen av en annen privatperson, gjelder kjøpsloven. Kjøpsloven gjelder også ved kjøp mellom privatpersoner og næringsdrivende som er foretatt før 1. juli 2002 (før forbrukerkjøpsloven kom på plass). "

(Begge avsnittene over er sakset fra Forbrukerportalen.no)

Les mer på Forbrukerportalen.no - mye nyttig lesning

-

Omega-A

Det er ikke tøft å være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har du kjøpt varen av en annen privatperson, gjelder kjøpsloven. I slike tilfeller kan du som kjøper risikere at selger i kjøpsavtalen fraskriver seg ansvar som ellers følger av loven"

"Kjøpsloven

Har du kjøpt varen av en annen privatperson, gjelder kjøpsloven. Kjøpsloven gjelder også ved kjøp mellom privatpersoner og næringsdrivende som er foretatt før 1. juli 2002 (før forbrukerkjøpsloven kom på plass). "

(Begge avsnittene over er sakset fra Forbrukerportalen.no)

Les mer på Forbrukerportalen.no - mye nyttig lesning

Så med andre ord, han kommer ingen vei?

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde bedt han om reis te hævette! hehe..

Men hadde en veldig kjinki situsjon der jeg oxo..ser den blå bilen min i avataren.. solgte den til en for 40..morra var jo krakilsk..tok den på verksted å skjekka den..feil infestning av bremserør,liten lekkasje fra trykkbryter på olja og litt slakk i et mellom aksel kryss..

Ved salg sa jeg at jeg nettopp hadde skrudd fra værandre koplingene på oljetryksmåleren å satt inn med gjengeteip pga olje svetting..så se litt etter det.. krysset viste jeg jo om hadde nytt..

Tilbydde meg å rette opp feil..men morra var jo helt gærn.. bilen skulle leveres tebake!det her var etter 5-6dager han kom me bilen 8dager vel etterpå med 2 voksne bilmekanikere og hadde smelt fangern,forskjerm og slått ut lufta av felgen.. jeg klikka nesten..kan jo ikke komme tebake me bilen smelt!

bla bla.. så siden jeg jobba som mekaniker(var læling da) så trengte ikke dette å bli så dyrt.. `??? mener du at jeg skal bruke timer på at han har krasjet min bil gratis? så fikk di pruta seg ned til 4lapper for skadene..

ringte me purken føre han kom å han hadde jo retten på sin side.. men åssen er det når den kommer skadet tilbake???

nå står bilen bare på låve for andre året i håp om tid å penger til å resturere hele bilen like godt igjenn

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet, gjelder angrerett bare ved fjernsalg. Det vil si ved salg over telefon eller internett. Dette er for å verne kjøperen mot å kjøpe noe som ikke tilfredstiller kjøperen på den måten som ble fremstilt på forkant.

Angrerett gjelder ikke om kjøperen har blitt fremstilt produktet. Som over-disk salg eller hånd til hånd. Da kjøperen allerede har fått produktet fremstilt, og vet hva han/hun kjøper.

Edit: Fant dokumentasjon på det:

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/all/nl-20001221-105.html&emne=angrerett&&

Kapittel 1. Alminnelige bestemmelser

§ 1. Virkeområde

Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted.

Ville anbefalle deg å høre med forbrukerrådet...

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde bedt han om reis te hævette! hehe..

Men hadde en veldig kjinki situsjon der jeg oxo..ser den blå bilen min i avataren.. solgte den til en for 40..morra var jo krakilsk..tok den på verksted å skjekka den..feil infestning av bremserør,liten lekkasje fra trykkbryter på olja og litt slakk i et mellom aksel kryss..

Ved salg sa jeg at jeg nettopp hadde skrudd fra værandre koplingene på oljetryksmåleren å satt inn med gjengeteip pga olje svetting..så se litt etter det.. krysset viste jeg jo om hadde nytt..

Tilbydde meg å rette opp feil..men morra var jo helt gærn.. bilen skulle leveres tebake!det her var etter 5-6dager han kom me bilen 8dager vel etterpå med 2 voksne bilmekanikere og hadde smelt fangern,forskjerm og slått ut lufta av felgen.. jeg klikka nesten..kan jo ikke komme tebake me bilen smelt!

bla bla.. så siden jeg jobba som mekaniker(var læling da) så trengte ikke dette å bli så dyrt.. `??? mener du at jeg skal bruke timer på at han har krasjet min bil gratis? så fikk di pruta seg ned til 4lapper for skadene..

ringte me purken føre han kom å han hadde jo retten på sin side.. men åssen er det når den kommer skadet tilbake???

nå står bilen bare på låve for andre året i håp om tid å penger til å resturere hele bilen like godt igjenn

Jeg hadde ALDRI gått med på noe sånt... De hadde ikke kommet en centimeter med det, og spesielt siden de hadde skadet bilen i tillegg...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...