Gå til innhold

Er det noen som har klaget på vegvesenet før?

Ranger emnet

GeeZuZz

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har benyttet seg av klagemuligheten på vedtak gjort av statens vegvesen?

Hvor lang tid pleier dette å ta? Fikk dere noen form for bekreftelse på at klagen var mottatt?

Jeg har fått en mangel på teknisk kontroll som jeg mener er uriktig. Sendte derfor en klage til vegvesenet, i henhold til beskrivelsen som står bakpå kontrollseddelen.

Nå har det gått en måned, og jeg har fremdeles ikke fått noen som helst tilbakemelding.

For en uke siden sendte jeg en e-post og spurte om de hadde fått klagen - la også ved kopi. Fikk en "halvautomatisk" bekreftelse på at "E-posten din er motteken hjå Statens Vegvesen og sendt over til sakshandsamar for handsaming."

Men altså ingen respons der heller. Jeg spurte først og fremst om de bare kunne bekrefte ja eller nei på om de hadde fått klagen.

Kontrolløren som fant "feilen" er totalt umulig å snakke med. Vanskelig å nå på telefon, og brukte 2 uker på å svare på en e-post sist. Svarte på den e-posten, og det har vel snart gått 2 uker, uten noe svar på den igjen. Mangelen jeg fikk skyldes at det tidligere er noen andre som har fått samme mangelen, og han går ut i fra at det samme gjelder meg - helt uten å sjekke min sak en gang.

Kjempehyggelig situasjon. Føler virkelig at jeg blir hørt av vegvesenet. Er nummeret før jeg går til konkurrenten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er 3ukers behandlingstid fra de mottar klagen, dersom det er som med søknad om unntak fra reglene..

E-post eller telefon er ofte vanskelig å komme igjennom på, derfor ville jeg tatt en tur nedom Biltilsynet, og tatt det personlig.

Da kan du også finne ut når vedkommende kontrollør er på stasjonen, og få pratet med han.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg brev fra vegvesenet. Her beklager de at det har tatt så lang tid, men klagen er nå videresend til vegdirektoratet. Videre prøver de å legge skylden på meg for dette, fordi jeg sendte klagen til Leikanger, ikke Bergen - hvor kontrollen ble utført.

Dette var jo jeg klar over, så når jeg skrev klagen, gikk jeg inn på www.vegvesen.no for å finne adressen.

Og hva er postadressen til Bergen? Jo, den er LEIKANGER. Når denne adressen er oppgitt på alle kontorene, tar jo jeg det som en selvfølge at all post skal sendes der.

Men det var jo selvfølgelig utrolig teit gjort av meg å sende et brev til postadressen til vegvesenet i Bergen. :nono:

Lenke til kommentar
Del på andre sider