Gå til innhold

Hav skal en stakkar gjøre? bilen får for mye bensin

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Nå vill jeg få bilen ut på veien.

 

Jeg får den ikke til å funke.

 

Delene jeg har bytta.

 

Coli.

Tennplugger (NGK SÅ KLART)

tennpluggledninger

rotor

fordelerlokk

Vantempføler ( til innsprøytnings anlegget?

turbo

Ic

Dyser

 

Problemet er det at bilen får alt for mye benbsin. den vill ikke gå sikkelig.

det det er snakk om er e b230Et. Jeg flytta den over fra 760 for en stund siden. Når jeg satt den inn i 240 så vill den ikke gå noe mere.

 

Pluggene blir helt svarte. når bilen står på tomgang så sås går den fint når jeg har nye plugger. samme gjør den når jeg ruser den opp. Men når jeg belaster den så kommer jeg opp på ca. 3000 omdreining så brenner jeg en plugg. etter det så går den bare på tre, helt til jeg setter i nye plugger.

 

har sjekka alt som det står om i mtronic boka, jeg fikk fra volvo. (alle følere å slik)

 

levert styrings boksen til en lokal bilelektro fyr. som har bytt chippen (lasta over dataen i en ny chipp og sotte i denn) retta på noen lodinger i boksen.

 

sjekka bensin trykket.

 

sjekka for falskluft.

 

Hva trur du det skal være? eller har du en letter løsning for å få gitt bilen riktig bensin mengde??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  Per-Henrik skrev:
Nå vill jeg få bilen ut på veien.

 

Jeg får den ikke til å funke.

 

Delene jeg har bytta.

 

Coli.

Tennplugger (NGK SÅ KLART)

tennpluggledninger

rotor

fordelerlokk

Vantempføler ( til innsprøytnings anlegget?

turbo

Ic

Dyser

 

Problemet er det at bilen får alt for mye benbsin. den vill ikke gå sikkelig.

det det er snakk om er e b230Et. Jeg flytta den over fra 760 for en stund siden. Når jeg satt den inn i 240 så vill den ikke gå noe mere.

 

Pluggene blir helt svarte. når bilen står på tomgang så sås går den fint når jeg har nye plugger. samme gjør den når jeg ruser den opp. Men når jeg belaster den så kommer jeg opp på ca. 3000 omdreining så brenner jeg en plugg. etter det så går den bare på tre, helt til jeg setter i nye plugger.

 

har sjekka alt som det står om i mtronic boka, jeg fikk fra volvo. (alle følere å slik)

 

levert styrings boksen til en lokal bilelektro fyr. som har bytt chippen (lasta over dataen i en ny chipp og sotte i denn) retta på noen lodinger i boksen.

 

sjekka bensin trykket.

 

sjekka for falskluft.

 

Hva trur du det skal være? eller har du en letter løsning for å få gitt bilen riktig bensin mengde??

 

Det står du har skifta dyser, er du 100% sikker på at det er riktige dyser?

 

Har du kaldstart dyse? Sjekk at den ikkje står å spyler hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  turbo242 skrev:
du sier at ting virkelig begynner å skje omtrent når du får fullt ladetrykk på vogna di.. ved ca 3000 o\min.. mulig det skjer no med bensin trykket underpådrag? om dette ikke er sjekket.. mulig det er tennings relatert oxo.

 

meget mulig det er tennings relatert også.

 

hvor mange volt skal det gå over coilen på en b230Et motor a??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  -=VoLvO=-740=Tic=- skrev:
har samme probleme!kom etter motor bytte.. finner ikke ut hva det kan være..skal prøve å bytte btr i morgen.akkurat som vacume det er nå feil med..skal koble på enn trykk måler å sjekke.

si fra om du finner ut feiln!:D

 

oki men da må du gjøre det også :)

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår