Gå til innhold

Hvor lang tid tar det montere fast takluken på skinnen?

Ranger emnet

ghostdogg

Anbefalte innlegg

Var med taklukeskinnen/mekanismen på Arne Johnsens Bilverksted å fikk dem til å fikse problemet med at den ikke ville lukke seg på ene siden under tilt. De anslo prisen først til å ligge rundt 1000kr med arbeid. Etter en ukes tid ringer de og sier at de hadde bestilt feil del og trengte en annen del som kostet 1000kr... Jeg sa at det var greit merkelig nok..

En uke etterpå fikk jeg melding om at taklukeskinnen/mekanismen var fikset. Jeg dro ned å hentet den, jo 2400,- takk.. Jeg betalte, dro så hjem for å sette takluken på. Men ville ikke gjøre no feil siden jeg ikke fikk takluketrekket og luken helt til å matche, fikk da dem til å gjøre dette..

Han anslo at tiden på arbeidet ville ta en halvannen time (!!)

To dager etter jeg leverte den fikk jeg melding om at den var ferdig satt sammen. Jeg dro ned å hentet den, betalte 1300,- og monterte den samme dag. Det viste seg at luken ikke ville slide bak, men tilt funket bra.

Jeg skrudde nettopp av takluken (den med lakk) fra taklukeskinnen/mekanismen, det tok 40sekund. Dette for å sjekke hva som gjorde at den ikke ville slide bak...Merket at en av delene var "skjevt" montert, og dette var grunnen til at den ikke ville slide bak. Den delen var den de byttet...

Det tok ca. 1minutt å montere den på igjen.

Hvordan i huleste kunne de ha brukt en halvannen time på dette når jeg brukte 1minutt å montere den på? Hva skal jeg gjøre? Er så irritert..

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig å ta ut takluken m/ skinner osv. uten å rive av hele taktrekket?

Nei, er nok ikke mulig.. Men man kan ta av selve luken ved å løsne på de fire torx skruene.

Jeg tok ut taktrekket selv siden det ville koste ca. 5000,- å få det gjort av verksted.

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider