Gå til innhold

Hvilken bil egnes best som første bil?Bra deletilgang, holdbar motor osv.

Ranger emnet

Warhead

Anbefalte innlegg

Takker for gode svar, og tar gjerne i mot flere..Liker veldig godt Ascona B, og lurer på om det er vondt å skaffe deler til dem og hvordan mulighetene er til å style,tune etc.?:uhhmmwhat?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også nevnes at med største motoren ble de levert med 160 hk

Ikke i Norge, nei. Antakelig ikke i resten av Europa, inklusive England heller.

ligger mange på autodb til rundt 10 000 med innsprøytning og orginalt 126 hk...

122 originalt i A20A4.

[...] men kan lett trimmer med chip osv...

Hvor mange ganger må jeg fortelle deg at PJ0-ECU'en i 3. generasjons Accorder med A20A4-motor IKKE KAN CHIPPES? Kretskortlayouten og måten ECU'en fungerer på (Hallo? Vakuum-avansering av tenning f. eks.? Ringer det en bjelle?) gjør den totalt uegnet for modding. Den har heller ingen plass for socketing slik at man får lastet inn sin egen chip med sitt eget program, og alt er (selvfølgelig) propretæriært og det er heller ingen som gidder å drive med noe R & D for å finne ut en gang for alle om/hvis/i tilfelle/hvordan noe kan gjøres (hvis man bare ser bort fra de helt åpenbare tingene en Honda ECU trenger å ha/ikke ha for å være egnet). Skal man gjøre noe med A-serien MÅ MAN bytte til en fordeler med elektronisk avanséring (for et sjokk! Det er INGEN andre fordelere som er "bolt-on"), og store deler av ledningsnettet for å kunne bruke en ECU som faktisk kan reprogrammeres.

EDIT:

Og man "trimmer ikke lett med en chip" heller. Det er selvfølgelig, som kjent, og gjentatt flere ganger daglig, svært lite effekt å hente på å chippe en nært original N/A-bil (og skal det være bittelitt å hente MÅ man på en dyno for en full reprogrammering, og det koster GRYN). Nå forteller jeg deg ikke dette flere ganger, så se til og slutte med å spre den misinformasjonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for gode svar, og tar gjerne i mot flere..Liker veldig godt Ascona B, og lurer på om det er vondt å skaffe deler til dem og hvordan mulighetene er til å style,tune etc.?:uhhmmwhat?:

godt å høre du har smak. som du sikkert ser kan jeg si meg enig... deletilgang på ascona er smått, dem vokser ikke akkurat på trær, forstilling,bakaksel og karross deler er det smått av, men motorer tar man bare fra rekord... hvis du tenkte på å trimme eller å bytte til større motor så har du jo calibra motor(c20let(turbo) eller c20xe 150hk uten turbo)...

men hvis du vil ha det billig kan man ta motor fra en opel omega, 2,4liter'n er sprek, eneste som jeg kan huske du bil trenge da er bunnpanne fra ascona motoren, mener å huske at kassa passer rett på, men skal du ha den motoren ville jeg anbefalt 5trinnskassa fra manta gsi, så får du mere toppfart, gjerne manta gsi bak-aksel å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, du ryeng, jeg blir faen meg imponert over hvor mye du kan om japse biler ass...faen du er jo et leksikon på dem jo..

mvh daniel

Jeg kan langtifra alt om alle, men gamle Accorder kjenner jeg en del til siden jeg hadde en sånn før. Gikk med mye tid til lesing på 3Geez-forumet (som kun omhandler denne bilen); der er dér jeg har dratt kunnskapen fra. Ellers liker jeg å påstå; "Kunnskap er makt", så jeg prøver å lære noe nytt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan langtifra alt om alle, men gamle Accorder kjenner jeg en del til siden jeg hadde en sånn før. Gikk med mye tid til lesing på 3Geez-forumet (som kun omhandler denne bilen); der er dér jeg har dratt kunnskapen fra. Ellers liker jeg å påstå; "Kunnskap er makt", så jeg prøver å lære noe nytt hver dag.

det er ikke langt i fra..husker det var en diskusjon om corolla, mange der som ble parkert..hehe.. jaa må jo være noe sånt.. for dette kan du.. beundrer deg voldsomt, bare jeg ville hatt kunskapen på noe annet enn japse da..hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke langt i fra..husker det var en diskusjon om corolla, mange der som ble parkert..hehe.. jaa må jo være noe sånt.. for dette kan du.. beundrer deg voldsomt, bare jeg ville hatt kunskapen på noe annet enn japse da..hehe...

Bra jeg har én fan iallefall. ;) Lett å få fiender i dette "gamet". Men dét jeg driver med er ikke det minste vanskelig, og det er noe alle og enhver kan gjøre. Det eneste man trenger er tid, til to ting; hente inn rå-kunnskapen (les: lese på forumene) og behandle den (tenke over ting, hvordan ting virker og påvirker hverandre og hvordan en forandring hér kan påvirke noe dér med resultat så og så). Når man gjør dette over et langt nok tidsrom tennes det plutselig ei 60-watt-pære over hodet og man innsér; "Dette kan jeg jo!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg har én fan iallefall. ;) Lett å få fiender i dette "gamet". Men dét jeg driver med er ikke det minste vanskelig, og det er noe alle og enhver kan gjøre. Det eneste man trenger er tid, til to ting; hente inn rå-kunnskapen (les: lese på forumene) og behandle den (tenke over ting, hvordan ting virker og påvirker hverandre og hvordan en forandring hér kan påvirke noe dér med resultat så og så). Når man gjør dette over et langt nok tidsrom tennes det plutselig ei 60-watt-pære over hodet og man innsér; "Dette kan jeg jo!".

fan uten tvil....hehe.. det virker nå ikke så lett men..hehe.. jaa jeg veit det, men men, nå er jeg kun 15, så jeg har mange år igjen å lære..får lese av sånne som deg, som kan noe, og ikke sånne smeller ut med ting som ikke er sant om bil osv så kommer nok det seg.... den pæra har lyst et par ganger, morro de gangen man snakker med voksene mennesker, og parkerer dem i bilpreik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider