Gå til innhold

Beste motor noensinne?

Ranger emnet


Jens

Anbefalte innlegg

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by ZombiE

To motorer som uten tvil er i særklasse.

 

Råest: Opel Ascona/Manta 400's 2,4

 

Best: 2,0 cih

20S CIH

Går jævla billig, skropel rekord, finkjøring, 0,6 l/mil

noen som slår den med en "stor" europeèr fra 84 med gasser (som "alle" hater) ?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Jeg kaller deg en løgner frem til jeg får se bevis for det du påstod.

 

Og Hondas S2000-motor må være noe av det mest ultimate innen moderne motorkunst, og ingen annen (standard) motor i verden imponerer meg mere enn den. 120 hester per liter er jo tross alt verdensrekord for N/A-motorer :)

 

Alle er så imponerte over denne motoren, og for så vidt med god grunn. Jeg har nemlig kjørt den selv.

 

Alle ser imidlertid ut til å ha glemt Caterhams motorer! Ta f.eks. motoren i Super Seven R500: 230 hk fra 1,8 liter og denne har eksistert siden før S2000 var påtenkt. Bilen er masseprodusert, har skilter og er lovlig på vanlig vei.

 

Super Seven Blackbird har ennå råere effekt/volum forhold, men dette dreier seg egentlig om en motorsykkelmotor.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal snakke om kjørelengde og holdbarhet, så er det vel ingen som kan hamle opp med de seksylindra 300TD motorene til Mercedes?

Er jo en grunn til at alle 123-seriene fra starten på 80-tallet bare går og går og går og går..

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mark1

Må jo selvfølgelig si BD serien til cosworth.

Få motorer som har hatt like mye suksess og vært så råe.

 

Alt fra Bda`en som 1600e som kunne dras til 11000rpm, via bdg rally motorene på 2liter med 260hk og zakspeed capriene med 1600ccm og 460hester, til rs200en med bdt`en med 6-800 hester.

 

Dette er de råeste motorene. Jeg skjønner ikke at folk liker BMW motorene, det er de mest skjøre motorne som finnes.

 

Renault motoren som sitter i 5gte er også ganske rå. 95 hk på 1721ccm. Kjører fra alt i klassen Golf gti, Pyg gti osv. selv om disse har flere hk

Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring

Tidligere biler.

Renault 5 GTE

BMW 320

Ford Escort 1.3 coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ford power

Jeg holder en ffinger på Nissan Laurell, vet om en som har runda telleren. :D

 

Jeg har da runda telleren i min Escort 91 med 1,6l CLX-motor.

 

 

 

 

Telleren har bare 5 siffer da :D lol

- Volvo 240 '88

(x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Jo, for som Jan Erik Larsen sier.... "Typisk fordi japanerne har en EKSPLOSIV avgiftsgrense som trer i kraft ved 280 hestekrefter. Men alle Skyline-eiere vet at ved å fjerne en PLING oig en PLONG og en DÆRT så frigjør du de resterende 220 hestekreftene, som bor i denne bilen!"

 

:D

 

En pling, en plong og en dært, ja :D

- Volvo 240 '88

(x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke ann å bare gå ut etter dataene på motorene om å ha mest mulig hester pr litr, jeg kan si at den gromeste motoren er, escudo motoren fra GT3 over 700hk pr liter øøøøhhh. Du må tenke litt på motorlyd, hissighet og viktig viktig Newton. Jevnt drag og hvor direkte motoren er. det kan godt hende det ikke er så mange som skjønner hva jeg mener, men de som er litt interisert skjønner det.

Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring

Tidligere biler.

Renault 5 GTE

BMW 320

Ford Escort 1.3 coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 230CE

Hvis vi skal snakke om kjørelengde og holdbarhet, så er det vel ingen som kan hamle opp med de seksylindra 300TD motorene til Mercedes?

Er jo en grunn til at alle 123-seriene fra starten på 80-tallet bare går og går og går og går..

 

Der må jeg si meg enig.

 

Hadde en W123 80 mod med 300d(uten turbo) den går enda etter ca 700000km(Bilen ble avskilta ved nyttårskifte), Motoren funker fint enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GTTURBO

 

Har du prøvd en 400 da???????? Jeg vet ikke men jeg tviler

 

Har ikke prøvd nei... Desverre... Men det finnes ikke noe råere enn gasser motorer med masse power, pluss at det holder...

"Gott schuf Adam, und Adam den Opel"

 

-79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS!

-00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS!

-79 Opel Kadett C City 1,2N

-95 Opel Vectra 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saab sine motorer har jo alltid vært kjent for å være slitesterke, samtidig som de er lette å trimme. i klasse med volvo og audi sine vil jeg påstå, hehe:) Er mange som har over 500 hk i saab-motorer, og hvis man har 175 hk originalt, er det "gratis" å trimme til over 200 hk, trenger bare å kunne lodde litt, evt. få en god nabo til å gjøre det, så har man justerbart turbotrykk:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår