Gå til innhold

Hjelp, motoren blir VELDIG varm!

Ranger emnet

Torak

Anbefalte innlegg

Turboen skal være veldig varm, at det ryker kan være en liten oljelekasje ved turboen eller olje som renner ned på eksosanlegg eller grenrør.

Hvis det lyser i lambda lampen må du lese ut feilkoder, har du luftlekasje på innsug, defekt luftmassemåler e.l. kan den gå magert som fører til at eksosen blir varmere enn normalt.

Hvordan leser jeg ut feilkoder da? :fatality:

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan leser jeg ut feilkoder da? :fatality:

putt den i toeren og trykk på knappen...ehh:titties:

Ta av lokket på diagnose kontakten, der finner du en løs ledning som du setter i stikker nr.2.

Trykk på knappen og tell blink i dioden som er der, f.ex:1-1-1 , 1-2-1, 1-1-3 og lignende. når du har lest ein kode trykker du igjen og leser neste kode. Gjør det til du får oppigjen den første koden du fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å jeg blir så sliten.............

skal jeg komme å løfte opp fordeleren din å vri den.. å da tror du ennå den starter?

Du kan vri den så den ikke starter, men du får fortsatt ikke justert tenninga på den måten.

Fungerer kun på alle eldre motorer det.

Har prøvd det selv en gang, å skjønte faen ikke hvorfor tenninga ikke forandra seg.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor står det at han har lh 2.4 da?

er kanskje det ft'en som han har i signaturen..

da er det nok feilkodeavlesing som gjelder ja...

justere tenning på lh 2.4 kan enten øke 3 grader, senke 3 eller senke 6 mener jeg det er ved å jorde 2 pinner på tenningsboksen.

men hvis dette problemet er på lh 2.4 vil jeg ikke tro det er tenninga..

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider