88230fk Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 Noen som skaffer chip til gullboks her mon tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 23, 2006 Rapporter Share Skrevet September 23, 2006 ja poffs å ben are har vel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Hvilke FT/FK modeller hadde gullboks egentlig? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 det er VELDIG varierende hvem som har gullboks. Innmaten er i teorien den samme, bare at gullboksen har løs chip og de andre har ikke :) Though, en enkelte tester tilsier at man får best resultater av std chip på tenninga enn gull-chip som alle snakker om. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 radial; ja men hvis han har lust å endre tenningskurva, så må han jo få lov til det;) hehe hva er det egentlg du har lust å oppnå med tanke på trykk/effekt egentlig? vikingchip f.eks. har jo oppsett for nærmere 300hk med orginal tenning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet September 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Jeg kjører med bsr chip, og 1 bars trykk. og problemet er at jeg får tenningsbank ved pådrag på høye gir. Bsr chippet gir vel en sånn ca 205 hk. Kjører på 98 blyfri, dette hjelper nok noe. Har nå liggende denne boksen her da, så det hadde vært greitt vis jeg hadde fått den montert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 åssen plugger kjører du med forresten? og er tenningsanlegget ditt i god stand? ja om du sliter med det så er det jo ikke noe tvil.. men litt rart, dor jeg og har bsr, og jeg kjører med ca1.2bar og 98 fra shell, jeg har ikke tenningsbank.. men snart kommer 99oktanen:D sku ønske vi bare kunne fått 105 med en gang så var det færdi arbeid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 syns jeg var rart... tenningsbank på 0,8-0,9bar (som BSR anbefaler til chip´ene sine) er ikke vanlig. Kjører du NGK v-line 2?(Bpr6es trur jeg de heter) Et hett tips er også å kjøre Bosch Super4-plugger... tåler mye mer juling enn noen annen ngk-plugg. Jeg kjørte jo 1 bar selv, på STD chip på FT`en min md super 4(ja, ikke særlig lurt..vet det), tenk 1 bar UTEN tenningsbank på 95oktan :D Doh, bilen gikk merkbart bedre med chip på 1 bar enn std-chip på 1 bar(mer bensin&98koktan). Trur bilen gikk dårlig på 95-oktan pga bankesensoren justerte tenninga til bunns...så min funker nok. Dessuten er det bankesensor på motoren din og, og du skal slite godt med å få tenningsbank om den ikke er defekt da... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Radial skrev: det er VELDIG varierende hvem som har gullboks. Innmaten er i teorien den samme, bare at gullboksen har løs chip og de andre har ikke :) Though, en enkelte tester tilsier at man får best resultater av std chip på tenninga enn gull-chip som alle snakker om. Hvor skal i så fall den beryktede gullboksen sitte a?:P Så jeg kan sjekke om jeg har eller ikke. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88230fk Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Han som monterte min motor sa at tenningsbank ikke er til å unngå da tenningskurven ikke greier å følge turtallskurven i en motor som har økt trykk.Dette vil kompenseres ved å sette inn en gullboks som er chippet+ 98 oktan.Problemet med tenningsbank er jo en kjent sak, kjenner fler som har dette problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 tenningsbank på FT og FK-motorer skal man slite med å få.... får du tenningsbank, skal du sjekke den bankesensoren din. en GOD grunn til at den faktisk sitter der. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 88230fk skrev: Han som monterte min motor sa at tenningsbank ikke er til å unngå da tenningskurven ikke greier å følge turtallskurven i en motor som har økt trykk.Dette vil kompenseres ved å sette inn en gullboks som er chippet+ 98 oktan.Problemet med tenningsbank er jo en kjent sak, kjenner fler som har dette problemet. med spesialchippen til viking med 18t snurre, R-dyser 3"LMM topp og kam får en jo som jeg nevnte oppimot 300hk, med 1.2bar, så det er egentlig ingen grun til at du får det ved 1bar og bsr chip! tipper en øker turtallet raskere med vikingoppsettet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg