Gå til innhold

Trenger tips angående Motorbygging

Ranger emnet

runare

Anbefalte innlegg

Har nettopp bestemt meg for og få litt meir sprut i 760 b230et min.

Treng nå tips om kva blokk, topp, turbo, gearkasse som vil høve seg

best til prosjektet mitt.

Eg har planer om og gjere det meste sjølv, er industrimekanikker og har tilgang til det meste av utstyr sjølv..(utenom mapping og dyno)

Har tenkt og brukke mellom 70 og 120000 kr på prosjektet, og håper på mellom 450 og 500 hk.

Hadde og vore fint med synspungt om kva datasprut smidde stempel/rådar som passer best til eit slik bygge.

Allt av informasjon angåande eit slik bygge er av interesse..

på forhånd takk..

MVH Runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv blokka du har, overnal toppen din og kjøp deg en så ny b230 blokk som mulig og bygg opp den med skikkelige råder og stempler (f.eks fra vår alles kjære http://www.stenparnermotor.se). Motorsprut har du masse å velge mellom fra billige megasquirt til dyre autronic. Alt etter smak og behag, de som skal mappe bilen vil nok at du skal ha autronic for det er vanligst i norge, men for all del - det finnes folk som mapper alle mulige sprut.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha deg et godt sprut, bolt on på motoren, så kjøper du deg Tectel-sprut....(Trur det er det det heter).

En kompis av meg har kjøpt seg dette nå i sin 240... der kommer alt ferdig laga, rett på de orginale følerene og alt. eneste han måtte bytte var gass-spjeldet... til noe nyere fra S/V/C70 etz.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider