Gå til innhold

Min Corrado 1.8T

Ranger emnet

JuB

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøpt meg dump av CorraDon, monterte denne igår. Men virker som den er for "stram", får sånn "wrc rally plystre/luft/tilbakeslag lyd" om dere forstår. Hadde slik men den første jeg hadde, men trodde det var lyden den dumpen laget.

Men om jeg drar bra på lager den "dumplyd", men om jeg drar til 3.5-4k lager den slik wrc lyd. Kan dette stemme?

Var også endel olje i den dumpen jeg fikk av deg CorraDon, var ikke slik i min gamle, skal det være olje i returen?

Sjekket også kjørecomputer trykket idag, drar godt på men kommer ikke over 2000, virker som den ikke vil telle høyere. Noen som har samme problemet?

Olje: Hva slags olje bruker folket her? Skal ha oljeskift nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang dumplyden, så er det nok kun at dumpen er for stram. Siden du får dump lyd kun på høyere turtall er fordi dumpen trenger mere trykk for å åpne seg, så når du slipper gassen på lavere turtall så går lufta ut gjennom turboen igjen. Det er bare å slakke dumpen litt, så har du dumplyden på lavere turtall.

Ang olje bruker jeg shell helix plus, hørt det er en grei olje til g60.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt meg dump av CorraDon, monterte denne igår. Men virker som den er for "stram", får sånn "wrc rally plystre/luft/tilbakeslag lyd" om dere forstår. Hadde slik men den første jeg hadde, men trodde det var lyden den dumpen laget.

Men om jeg drar bra på lager den "dumplyd", men om jeg drar til 3.5-4k lager den slik wrc lyd. Kan dette stemme?

Var også endel olje i den dumpen jeg fikk av deg CorraDon, var ikke slik i min gamle, skal det være olje i returen?

Sjekket også kjørecomputer trykket idag, drar godt på men kommer ikke over 2000, virker som den ikke vil telle høyere. Noen som har samme problemet?

Olje: Hva slags olje bruker folket her? Skal ha oljeskift nå...

Noe av oljen kom under demontering, men hadde og en del olje i IC'en fant jeg ut, etter forrige overhaling av g-ladern. Hmm, jeg fikk bare dump-lyd jeg samme om jeg ladet 0.1 eller 1.1! Kan jo prøve å løsne den, kan jo justere øverst. Må også huske å smøre den en gang i blant med silikonspray mener jeg det er... Noen må rette meg hvis de vet dette er feil, og at det skal være silikonfri!

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virka som plugghetta ikke var tight nok til pluggen...

Klarer du å finne utav hva slags motor de har stått på? Så jeg kan selge dem igjen....

Prøvde du å skru av/på den lille "messingtoppen" på pluggen?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpe Magnacore silikon plugg ledninger til min g60, Da stod det klart å tydelig at en måtte montere disse messing skruene på toppen. låg også 4 stk med i pakken. de orginale g60 pluggledningene trenger ikke dette hvertfall..

monter disse så passer de helt sikkert

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuB: var ikke den fine blå dumpen som satt der bra nok for deg? tidligere eiger kjøpte den av meg serru.. syns det var grei lyd i den da jeg hadde den på børsa mi....

Trodde det var den som lagde den "flapre wrc lyden", men tror kanskje denne også var stremmet for mye. Får lyd kun fra høyreside av panseret, ved luftfilteret... Så må se litt nærmere på den ;) Han jeg kjøpte den av seg han hadde kjøpt den ny for 1300kr ;)

Prøvde du å skru av/på den lille "messingtoppen" på pluggen?

Det har jeg ikke prøvd, skal prøve dette ila. de nærmeste dagene :)

Noe av oljen kom under demontering, men hadde og en del olje i IC'en fant jeg ut, etter forrige overhaling av g-ladern. Hmm, jeg fikk bare dump-lyd jeg samme om jeg ladet 0.1 eller 1.1! Kan jo prøve å løsne den, kan jo justere øverst. Må også huske å smøre den en gang i blant med silikonspray mener jeg det er... Noen må rette meg hvis de vet dette er feil, og at det skal være silikonfri!

Skal prøve å justere den litt.. men silikonfri silikonspray høres fint ut :D hehe.. hvor får jeg dette? Har silikonspray fra tema, må sjekke om den inneholder silikon, regner neste med det ;)

SHell helix olje og w8pd plugger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var den som lagde den "flapre wrc lyden", men tror kanskje denne også var stremmet for mye. Får lyd kun fra høyreside av panseret, ved luftfilteret... Så må se litt nærmere på den ;) Han jeg kjøpte den av seg han hadde kjøpt den ny for 1300kr ;)

Det har jeg ikke prøvd, skal prøve dette ila. de nærmeste dagene :)

Skal prøve å justere den litt.. men silikonfri silikonspray høres fint ut :D hehe.. hvor får jeg dette? Har silikonspray fra tema, må sjekke om den inneholder silikon, regner neste med det ;)

SHell helix olje og w8pd plugger?

Hehe, silikonfri silikonspray ja... Må ha vært litt sliten når jeg skrev det:D Mente enten smøreolje/middel med silikon, eller uten;) Husker ikke i farte hvilke plugger det er jeg kjører på dessverre, men er noen platinaplugger(Er det ikke det det heter? Husker ikke i farta... Hehe, må begynne å bli glemsk jeg!)

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du skriver du helst vil ha røde/hvite baklys..eller crystal clear..

det er ikke noe problem :)

150 kroner koster det deg ;)

-rød transparent spraylakk ( sotespray med rødfarge )

-1 boks klarlakk

masker øverste delen av lykta som skal beholdes "blank". Lakk nederste delen, med tynne lag, og pass på at det ikke renner.. La støvtørke, og repeter deretter prosessen med klarlakk for og oppnå en blank overflate.

La tørke, fjern maskeringen, og voila, du har dermed crystal clear baklys på radoen din ;)

her er forresten øverste feltet på lykta lakket på denne måten ;)

11111.jpg

lykke til !

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuB: det er den ventilen som lager "flapre wrc-lyd".. syns det er litt tøff lyd jeg.

Høres mer ut som om dumpen er for stram slik at luften slår tilbake gjenom turboen, da man får den flapre lyden, fet lyd men ikke helt bra for turboen!

Eneste ventliene som lager tilnermet slik lyd er 2 stemplede dumper men blir ikke helt samme det heller...

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider