Gå til innhold

Min Corrado 1.8T

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

Har fått justert bumpen nå, nå slipper den ut trykket litt lettere :)

 

Har ogå fått på vinterhjul, stålfelg :( Skal få tak i et sett med lettmetall, har vurdert fra biltema, koster jo bare 500kr per felg ;)

 

I de siste par dagene har det vært rimelige kaldt på morgenen, så når jeg skal starte jager den veldig på tomgang, den dauer også om jeg ikke speeder litt de første 10-20sekundene. Noen som vet hva det kan være?

 

Bilen skal på eu ila jan/feb, så lurer på hva jeg kan gjøre får å få ned CO'n, regner med den er over det lovlige, kjører uten katt, men har katt liggende. Vil prøve å slippe unne å sette denne på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har fått sjekket litt i motorrommet idag, sjekker plugger (W6DP0) disse var var sotet rundt ringen, ellers var det hvitt ytterst på den pinnen med knekk på. Skal kjøpe nye når jeg får lønn, W5(4?)DP0..

 

Fikk justert co-meteret till 500ohm.

 

Har problemer med at turtallet henger igjen når jeg drar godt på. Og at det ujevn gang, kan svive fint og reint på tomgang, men så øker turtallet til ca 1500 å den begynner å gå urent, små fis fra eksosen.

 

Sjekket blåtemp føler, kan ingen utslag om den stod i eller ikke, kan dette ha noe med tomgang/at den henger på turtallet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt i motorrommet igår også, kommer en litt oppdatering på det når jeg kommer hjem, må bare se på papirene hva jeg har testet osv :)

 

Men tenkte jeg skulle få justert turbotrykket litt ned nå før vinteren kommer for fullt. Tidligere eier forsøkte å vise meg hvor jeg skulle justere det, men var litt vrient å se hva han mente. Så regner med det er noen her som har peiling på hvordan det gjøres, er en T3 60 trim ar.043.

Dette justeres vel på wastegate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sjekket litt i motorrommet idag, sjekker plugger (W6DP0) disse var var sotet rundt ringen, ellers var det hvitt ytterst på den pinnen med knekk på. Skal kjøpe nye når jeg får lønn, W5(4?)DP0..

 

Fikk justert co-meteret till 500ohm.

 

Har problemer med at turtallet henger igjen når jeg drar godt på. Og at det ujevn gang, kan svive fint og reint på tomgang, men så øker turtallet til ca 1500 å den begynner å gå urent, små fis fra eksosen.

 

Sjekket blåtemp føler, kan ingen utslag om den stod i eller ikke, kan dette ha noe med tomgang/at den henger på turtallet å gjøre?

 

Hvis du ikke får noe utslag på å nappe av blåtemp sensoren, så kan det tyde på at den ikke fungerer optimalt.. ---> bytt den ut. koster 350kr på møller.

 

Høres egentlig litt ut som om du har et tenningsproblem, prøv nye plugger W5DPO, sjekk at elektrode avstanden er nøyaktig 0,6. Min G60 taklet ikke ladetrykk i det hele tatt, over 0,5bar i trykk så kutta den fullstendig. da justerte jeg ned elektrode avstanden til 0,5mm, og da var den like fin igjen.

Problemet er altså at gnisten blir for svak.

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt om motoren som jeg har gjort de siste par dagene:

 

1. Sjekket blåtemp sensor, den var ok, tomgang forandret seg når jeg koblet den av.

 

2. Justert "air temp" saken til 500ohm, stod til 350 før.

 

3. Sjekka batteri, ok.

 

4. Sjekke fordeler, pussa litt på kontaktene, de var litt grove.

 

5. Sjekke trykket på kjørekomputeren, melleom 420 og 510

 

6. Tomgangsskrue tilstede ;)

 

7. Bensinfilter er bytta for ikke lenge siden.

 

8. Slangen fra hjernen som skal være 1000mm, var ca 2-3cm forkort. Ny kjøpes imorra. Tykkelse osv. står vel en eller annen plass på forumet her?

 

9. Sprayet startgass på vakuumslanger, alt virker tett.

 

10. Koblet av lamdba, da sveiv den greit på tomgang, koblet den til igjen, da ble den littebitte grann urolig, noe høyere tomgang. Men lambda er ny. Kan jeg prøve å kjøre uten lamda? Har ikke kat.

 

Så nå får jeg se imorgen tidlig hvordan den er å starte.

 

Blir nye plugger, olje, oljefilter neste uke.

 

Justere elektrode avstanden? Hvor gjør jeg det? Hvor kobler jeg til turbotrykksventil?

 

Tror det var det meste av oppdateringer nå :)

 

Edit: Prøvde å få ut hjernen også, men klarte det ikke, det brede kontakten hang som f*** inn mot ruta. Så jeg ga opp. Hadde problemer med å starte etterpå, så jeg målte lambda, sjekket plugger og div slikt, så starta den fint igjen... merkelig greier.

 

Idag tidlig startet den fint, men tok 10-20 sek før den var helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrode avstanden er avstanden mellom "senterspissen" på tennpluggen og ut til den metalbøylen som ligger over, eller på platinum plugg, ved siden av.

Du justerer den med en bladføler og en tang eller hammer. vær forsiktig, det er fort gjort å bli ltt for hardhendt og ødelegge isolatoren..

 

Når du kobler av lambda skal vel tomgangen stige litt, før den synker igjen. Har du sjekket og dobbeltsjekket jordingspunktet til lambda? Siden du ikke har kat. kan du godt prøvekjøre uten lambda. Den kan oppføre seg noe rart da, spesielt på mellomgass.

 

diameter på slangen til hjernen er ca 3mm.

 

Har du justert tenninga?

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrode avstanden er avstanden mellom "senterspissen" på tennpluggen og ut til den metalbøylen som ligger over, eller på platinum plugg, ved siden av.

Du justerer den med en bladføler og en tang eller hammer. vær forsiktig, det er fort gjort å bli ltt for hardhendt og ødelegge isolatoren..

 

Når du kobler av lambda skal vel tomgangen stige litt, før den synker igjen. Har du sjekket og dobbeltsjekket jordingspunktet til lambda? Siden du ikke har kat. kan du godt prøvekjøre uten lambda. Den kan oppføre seg noe rart da, spesielt på mellomgass.

 

diameter på slangen til hjernen er ca 3mm.

 

Har du justert tenninga?

 

Målte jording på lambda kontakten med multimeter, på den brune ledningen. Som bare går i en sløyfe og er festet med en bolt rett under kontakten.

 

Har ikke justert tenninga, bilen gikk sånn tålig greit når jeg kjøpte den, nykket endel i 5 gir i utforbakker (uten speed). Men så har kanskje jeg brukt til litt for "aktivt" :D Så nå er den ikke helt 100, hehe Men det er jo halvemoroa det..

 

Edit: Prøvd å få tak i boschplugger idag, vært et par steder, ingen som har. Men de har "samme" pluggen i NGK og Denso, er det noe å satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om tomgangsstabilisatoren (ISV?) min ikke er helt god, jager veldig på tomgang ved start. Om jeg ikke holder den litt på speeden dør den, å den blir tung å starte igjen.

 

Har kanskje fått tak i Bosch w5/4DPO til ca 140kr stk, men må bestille minimum 10stk. Så om noen er intressert send meg en PM. Skulle fått en telefon igår angående en sikker pris, må purre litt idag siden jeg ikke hørte noe fra de igjen. Så lager jeg en ny tråd om prisen blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om tomgangsstabilisatoren (ISV?) min ikke er helt god, jager veldig på tomgang ved start. Om jeg ikke holder den litt på speeden dør den, å den blir tung å starte igjen.

 

Har kanskje fått tak i Bosch w5/4DPO til ca 140kr stk, men må bestille minimum 10stk. Så om noen er intressert send meg en PM. Skulle fått en telefon igår angående en sikker pris, må purre litt idag siden jeg ikke hørte noe fra de igjen. Så lager jeg en ny tråd om prisen blir bra :)

 

 

ta av isv`n og rens den, jeg brukte industrirens som jeg blanda ut litt i varmt vann, kom masse møkk ut og tomgangen ble bedre ;)

Jeg kan mulig være intr i tennplugger, kom tilbake med pris :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rensa ISV nå, tomgangen ble litt høy med engang, rett over 1000. Kjørte en runde, lot den stå på tomgang så var det fin. Så nå får jeg se i morgen tidlig hvordan det er :)

 

Prøvde også å kjøre uten lambda tilkoblet, da gikk det egentlig fint, turtallet hang ikke, men var noen ganger den ikke var villig, holdt litt igjen.. Prøvde så en runde med lambda, da hang turtallet igjen, særlig når jeg dro på...

 

Har lambda noe med turtallet og gjøre?

 

Edit: Rens av ISV så ut til å hjelpe, prøvde å starte bilen i stad, den jaget mellom 900-1100rpm, men daua ikke. Prøvde å stoppe og starte igjen, gikk finfint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår