Gå til innhold

Min Corrado 1.8T

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vanskelig å komme til? Om du er en liten japaner og har 5 ledd i armene så er det vanskelig :)

 

 

Boost controller trenger ikke være så dyrt. Får jo nesten en digital for den prisen der.

http://turbofun.demostore.no/product/8608/8609/420938/KD_KD_Boost_controller_kit_BC03.html

 

Men er dette en kuleventil?

Med TurboXs sin high performance ventil hadde jeg veldig stabilt fint ladetrykk. Dette er en såkalt kuleventil, ikke bare en "kran".

Nå har jeg riktignok byttet til elektronisk fra Greddy og er veldig fornøyd med den også :)

Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dette en kuleventil?

Med TurboXs sin high performance ventil hadde jeg veldig stabilt fint ladetrykk. Dette er en såkalt kuleventil, ikke bare en "kran".

Nå har jeg riktignok byttet til elektronisk fra Greddy og er veldig fornøyd med den også :)

 

Tror det er en nåle ventil. Hadde en slik for lenge siden og funket meget bra.

Elektronisk er nok alltid best ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ser på div felger nå i dimensjonen, 9x16 eller 9/10x17. Hvordan går dette på corradoen? Synes egentlig 16 virker litt "små", og med endel senk blir det vel fryktelig lav, så har vurdert å gå opp til 17"...

 

jeg har prøvd både 8,5x17 og 9x16.

Personlig synes jeg at bilen får en veldig fin høyde med 16", mens med 17" så blir bilen litt for høy, dette med felger med kant.

Hvis du vil at bilen skal få en fin og lav høyde med 17" så må det en del valsing til, men men 16" så får bilen en akkuratt passe høyde. Men om du ikke skal skamsenke så vil 17" passe kanskje litt bedre, siden da at 16" vil kanskje virke litt smått. Små og breie felger ser ikke bra ut på en høy bil ;)

10" bredde vil bli ganske for mye, jeg hadde 8,5" på mine 17" med et-13 og de lå utenfor hjulbuene.

Så skamsenk må burde du ha 16" eller mindre, ikke uten skamsenk så funker 17" greit ;)

Hva slags type felger er du ute etter da?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra innlegg acoupe :)

 

Blir en felg med kant ja, satser også på en god del senk.. Har sett meg ut et par felger, må muligens til Danmark og hente :) daekimporten.dk...

 

skal du ha med skikkelig kant så ville jeg gått for 16", gjerne med 9" bredde.

Kan vise deg ett eksempel bilde av min, på det første ser du 17" med 8,5" i bredde og et-13. Ser greit ut men det man ikke ser er at foran så ligger skjermen helt innpå dekket, så om jeg skulle klare å kjøre med dette så hadde jeg måtte heve bilen noen cm, så da ville bilen sett høy ut. Hadde det vært felger uten kant og med rette lange eiker så hadde looken vært helt anerledes slik at det ikke hadde gjort noe om jeg hadde hevet bilen.

_MG_2393copy.jpg

 

Her ser du med 9x16, og du ser med en gang at bilen har en utrolig mye finere høyde, og her er det akkuratt passe klaring i hjulbuene for dekkene slik at det er fullt kjørbart :)

100_9660.jpg

 

100_9674.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mange felger på den siden der...

 

Vurderer nå om jeg skal lakkere bilen sort eller beholde den mørke orginale fargen med lilla i.. Heller mest mot den orginale fargen, men planen er jo egentlig å holde den så orginal som mulig...

 

Edit: er den vr6 du har jonasfritsch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kul bil du har fått deg, Toris :) Godt du fikk Corrado igjen!

 

Hilsen Alex

 

Takktakk :)

 

Alex fra Øiestad? ;)

 

Hadde bilen på verksted igår skulle stille tenninga til 7 grader fortenning, men de sa den var stilt til 30grader, så dem justerte ned til 26grader. Fant ut etterpå at de hadde glemt å ta av blåtemp. sensor og da blir det vist helt feil. Må opp dit igjen idag... Skal også bytte regreim og få sjekket timing, men det kommer på 2500kr inkl deler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, få slengt ut litt bilder av din da ;)

 

Bytta blåtemp.-sensor idag, virker som det hjalp meget, men må teste litt i helga å se om det har hjulpet på motorproblemene.. Har jo sjekket denne tidligere, nappet den av osv.

 

Tror bilen ettertenner litt nå, smeller litt i potta om jeg ruser bilen til 3.5-4k rpm.. Så må nok få justert tenning igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Heisann Toris!

 

Skal hjem til byen med det beste øl'et en uke nå, så da skal jeg mekke litt på bilen osv, så hvis alt går etter planen synes jeg vi skal ta en photo-shoot sammen :) Må jo få sett litt på tralla di :)

AlexTheMan

 

- VW Corrado G-60 -90 mod(lett prosjekt)

- Seat Ibiza GTI -94 mod (Solgt)

- Nissan Primera 2.0 LX -91 mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Toris!

 

Skal hjem til byen med det beste øl'et en uke nå, så da skal jeg mekke litt på bilen osv, så hvis alt går etter planen synes jeg vi skal ta en photo-shoot sammen :) Må jo få sett litt på tralla di :)

 

Kommer du hjem uke 8? Jeg reiser til Saalbach til fredag, men visst du er hjemme før det, kan vi jo så på bilene:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår