Gå til innhold

Min Corrado 1.8T

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

hmm.. der kan du se! du reiser når jeg kommer hjem :( Jeg blir hjemme fra i morgen til neste søndag tenker jeg! Hadde jo vært gøy å sett bilen din! Jeg må jo EU-godkjenne min da, for å få skilter på den igjen :( Forrige eier hadde gått en del over tiden.. Men setter den vel for godkjenning hos Gromstad på mandag, så får vi bare krysse fingrene :)

AlexTheMan

 

- VW Corrado G-60 -90 mod(lett prosjekt)

- Seat Ibiza GTI -94 mod (Solgt)

- Nissan Primera 2.0 LX -91 mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm.. der kan du se! du reiser når jeg kommer hjem :( Jeg blir hjemme fra i morgen til neste søndag tenker jeg! Hadde jo vært gøy å sett bilen din! Jeg må jo EU-godkjenne min da, for å få skilter på den igjen :( Forrige eier hadde gått en del over tiden.. Men setter den vel for godkjenning hos Gromstad på mandag, så får vi bare krysse fingrene :)

 

Reiser ikke før nesten fredag ;) Send meg nummeret ditt på PM, så svinger jeg bortom en dag det passer.

 

Min skal på eu-godkjenning til mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 2 toer feil på kontrollen, begge bremseslanger foran og abs-lampa lyser. Dum som jeg var glemte jeg å nappa av ledningen til det lyset.. :/

 

Lot bilen stå på verksted en dag til, så skulle de finne ut om det var en sensor som var gåen på abs-en. Noen her som skaffer billige sensorer? Mener jeg leste det i en tråd :) Send meg en PM om noen vet..

 

Trossalt, det kunne nok godt værre enn det det gjorde :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 2 toer feil på kontrollen, begge bremseslanger foran og abs-lampa lyser. Dum som jeg var glemte jeg å nappa av ledningen til det lyset.. :/

 

Lot bilen stå på verksted en dag til, så skulle de finne ut om det var en sensor som var gåen på abs-en. Noen her som skaffer billige sensorer? Mener jeg leste det i en tråd :) Send meg en PM om noen vet..

 

Trossalt, det kunne nok godt værre enn det det gjorde :thumb

 

Doh.. Var på kontroll i dag, og mitt ABS-lys blinker seff også.. men tok jeg lærdom av det du hadde gjort? NEIDA :) Så da ble det en toer feil der på meg også gitt!

AlexTheMan

 

- VW Corrado G-60 -90 mod(lett prosjekt)

- Seat Ibiza GTI -94 mod (Solgt)

- Nissan Primera 2.0 LX -91 mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doh.. Var på kontroll i dag, og mitt ABS-lys blinker seff også.. men tok jeg lærdom av det du hadde gjort? NEIDA :) Så da ble det en toer feil der på meg også gitt!

 

Hehe, smarting ;) Men på gromstad kan de vel bare koble den til vag-com og sjekke hvilken sensor det er? Fikk tips om å jekke opp bilen snurrer begge forhjula like fort å måle på den sensor/koblinga som er på toppen av hvert dempertårn. Skal måle vekselspenning, leste også at det skulle være 1ohm motstand?

 

Jeg parkerer bilen min nå, så vi får kikke på bilene mot våren heller, er jo et helvetes vær her nå :D Så jeg tar pappa sin 4x4 de siste dagene jeg er hjemme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fikk satt på sensorene igår, abs-lampa slukket, men den blinker/lyser av og til. Så må nok til å måle alle sensorene skikkelig.

 

Cooleren er nå betalt, så venter jeg bare på en hentelapp :)

 

Er også på jakt etter en oljekjøler, men usikker på hva slags opplegg jeg skal ha. Henter enten deler fra en golf 1 gti, eller kjøpe en sandwich på ebay og en oljekjøler.

 

Noen som har erfaringer med oljekjøler på corrado?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 feil ja, bytte abs-sensorer bak og krans + bremseslanger foran. Abs-en er litt ustabil enda, tror det er venstre sensor foran som er litt ustabil.

 

Bilen er godkjent ombygd ja, står glader byttet ut med turbo, samme ladetrykk.

 

Alex: hva hadde du feil på kontrollen?

 

Synes bilen bremser bedre uten abs koblet til.. men er jo en tryghet med abs, særlig om vinteren >:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 feil ja, bytte abs-sensorer bak og krans + bremseslanger foran. Abs-en er litt ustabil enda, tror det er venstre sensor foran som er litt ustabil.

 

Bilen er godkjent ombygd ja, står glader byttet ut med turbo, samme ladetrykk.

 

Alex: hva hadde du feil på kontrollen?

 

Synes bilen bremser bedre uten abs koblet til.. men er jo en tryghet med abs, særlig om vinteren >:)

 

Ja fikk noen tullefeil, så de skal jeg fikse i påska.. Fikk feil på varseltrekant faktisk, bare fordi han tullingen ikke fant den!! Hadde meget høy CO-måling også, så det var det eneste "store".

 

Hvor mye hester er det i turbo-corradoen din egentlig toris?

AlexTheMan

 

- VW Corrado G-60 -90 mod(lett prosjekt)

- Seat Ibiza GTI -94 mod (Solgt)

- Nissan Primera 2.0 LX -91 mod (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår