Gå til innhold

Hvem mapper VEMS/MS i nord/midt norge/sverige

Ranger emnet

SHN-Motorsport

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
ingen som hvet av noen i sverige da?

tror ikke bjørnstadbil mapper vems/MS :/

er det så vanskelig o mappe vems\MS da? jeg har nå vært på bjørnstad med 2.stk ganske forksjellige programmer, som de aldri hadde hørt om eller sett før, men det var nå ikke noe problem for det.

De fleste datastyrings programmer går nå på samme prinsippene, og om du setter deg litt inn i hvordan programmet fungerer, hurtig funksjoner osv, så går det nok veldig greit.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva tenker du på nå? for og sette seg inn i programmet? det kan du helt fint gjøre hjemme forran pc'n. må ikke dra ut og stille på noe du ikke har peiling på. Bør og ta med pc'n ut og teste at du har kontakt mellom sprut og pc, og at alt funker, så man ikke får noe problemer når man skal på dyno, og må betale masse penger på bortkastet tid.

Men jeg bruker og mappe en del langs landeveien, går helt fin om man er to stk ;)

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da misforsto du meg bare.. mente IKKE at det skulle gå greit og mappe selv, da er det masse man må sette seg inn i (som du helt sikkert vet)..

Jeg mente bare om du setter ned hjemme foran pc'en og leker litt med programmet og lærer deg om alle de forskjellige funktionene, så skal bjørnstad fint klare en slik jobb. de klarer det sikkert helt fint om du ikke setter deg inn i programmet og, men da kan det hende de må bruke masse tid på og lære seg alle funktionene, og det koster penger. Mye lettere at du kan programmet, slik at du kan vise dem, om det er noe de ikke skjønner sånn med en gang..

Karl Kristian Nyborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg gå go for hva de kan eller ikke, men tuningen i seg selv er nå lik for stor sett alle 4-takts otto motorer. bare de forksjellige programmene som er bygd opp litt forskjellig.

de kan helt sikkert sette seg inn i programmet selv, men du sparer penger og tid om du gjør det, slik at du kan gi dem noen hint.

Det de kan er jo og tune motorer, de vet hvilke endringer som må gjøres med tenning og bensin. de kan jo ikke alle programmer uten att, men de er nå alle bydg opp på så og si samme måte. Jeg og s_18 var der med civic'en hans, som har en datastyring som heter Crome, det hadde de aldri brukt før, men det gikk nå veldig fint forde, men det hadde nok tatt bitte litt lenger tid om ikke vi viste hvor man må gå inn i programmet for og gjøre de forskjellige forandringene.. Samme var det når jeg var med Nippon og tunet bilen hans med Hondata..

På min bil har jeg brukt hondata, crome, turboedit, uberdata, obd0edit, ghettodyne, ecu controll, frelogger, BRE, og alle de er nå i bunn og grunn lik, bare oppbygningen av programmet og noen funktioner som er litt forskjellig..

Karl Kristian Nyborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider