Gå til innhold

Sower's Saab 900 Turbo

Ranger emnet

Sower

Anbefalte innlegg

Da skal jeg begynne med litt småarbeid på saaben min så legger ut en tråd om dette på forumet da..

litt specs om saaben min:

Saab 900 TURBO t8

1987 modell

155 orginale hester

3" strak eksos

intercooler

ja.. bilen er lagt ut til salg, men er mest for skøy siden jeg mista lappen og blir sånn smågal og kjedsom.. :rolleyes:

uansett så kommer det smått med bilder her:

DSCN3501.jpg

DSCN3502.jpg

så... grunnen til at bilen er i prosjektforumet er fordi jeg har nå fått tak i en saab 9000 intercooler som skal i herligheten min.. og for de som ikke vet så er denne intercooleren tre ganger så stor som den vanlige i en og900.. ;)

51.0590.jpgn900_intercooler.jpg

det som skjer her da er at jeg må kappe vekk tauekrokene, rydde i leppa og modifisere røra... så noe grøftlys blir det ikke.. skal bli en deilig jobb :D men problemet blir sveisedelen, men finner nok ut noe der .

det andre som skjer er at jeg sender inn apc boksen til speedparts som vil modifisere den og voil'a så har jeg 20+ hk (175hk). Også skal jeg bytte luftfilter og bensinfilter og filter til cupe'n..

dette skjer da fra den 28'ende, for da hever jeg inn lønninga.. *ka-tching!*

men my mer enn dette skjer ikke pga en konsert jeg skal på i oslo kommer snart, så må spare ;)

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se flere saab prosjekter her :D

Så støken ut den der da!

Du vet det er ikke noe stress å modde APC'en selv? leste om det tidligere i dag (i går, er vist over midnatt), alt man trenger er en liten lednings stomp, et par motstander, og en lodde bolt, og en forklaring på åssen man gjør det, og en sånn forklaring finner du på http://www.900aero.com, gå på TECH øverst, og så går du på APC modifying.

Jeg har ikke gjort det selv, men utifra denne forklaringa så virker det jo veldig enkelt.

Har du noen andre framtidige planer for bilen da?

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

justeringa som suger da.... så lar speedparts ta seg av steg 1..som er det billigste =)

greenstuff bremsklosser, men ikke så nøye akkurat nå fordi bilen skal ikke noe sted.. :D

lakkere panseret på nytt pga. noe grått midt på panseret som ikke går bort, så den sender jeg vekk om noen uker nå.

batteribøy er jo noe jeg vil få til, men da må batteriet i bagasjen og da må jeg ordne hjulbrønnen skikkelig først så jeg får plass til en mellomstor stinger og fester.

prøve å lære meg å overhale motoren... :D

seeeeneee planer:

nye felger 17", type svart pulverlakkerte. men får bli når jeg har skikkelig råd.

ordne til data inni den kobla til en 7" skjerm som skal i midtdashen (åpenrommet frammi bilen til nøkkler og anna tull).. men dette blir til 'slutt' ja ;)

ellers er bilen utrolig rustfri, og strøken <3

edit: skal fikse de små vindusviskerne til frontlykta.. fjerne overflaterusten på de og koble dem til skikkelig.. xD

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greenstuff bremsklosser, men ikke så nøye akkurat nå fordi bilen skal ikke noe sted.. :D

Hvis du skal ha bedre bremser, så er det mange på setter på 9000 kalipere forran, er vist en mye bedre.

batteribøy er jo noe jeg vil få til, men da må batteriet i bagasjen og da må jeg ordne hjulbrønnen skikkelig først så jeg får plass til en mellomstor stinger og fester.

I Steg 1 fra Speedparts får du vell også med open-air filter, og da er det vist plass til batteriet på andre siden av motoren, men med batteriet i bagasjen får du bedre vektfordeling på bilen da.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får med open air ja, og batteriet SKAL i bagasjen, men har visst vært vannoppsamling der som forrige eier ikke har fått med seg, men heldigvis er det bare et lite hull som det er snakk om så det er bare å skjære ut og sveise på ny plate,

og da skal gå over med grunning i hele plassen der, ikke ha reservehjul der mer og heller satse på ei lita verktøykasse + batteri ;)

men det blir et lite vent i prosjektet nå pga. han som skal selge intercooler'n venter på en ny en så får vite når jeg kan stikke til melhus og hente den i løpet av neste uke, og demonteringa blir det også vent med siden jeg skal låne bort saaben til pappaen min som kommer på torsdag og blir til søndag. :)

Hvis du skal ha bedre bremser, så er det mange på setter på 9000 kalipere forran, er vist en mye bedre.

tjah... blir satans dyrt med greenstuff bremseklosser da til en 9000 kalipper, og om jeg ikke skal modde bilen så kraftig med engang så tviler jeg på at jeg koster på bilen dette akkurat nå

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider