Gå til innhold

Min volvo 244DL.. Endelig godkjent med turbo. Ny motor kommer.! B230FK med datasprut

Ranger emnet

JokkmokkTurbo

Anbefalte innlegg

Feit bil ! Men åssn får man ut rutene på en trygg måte for å sote dem ? Og hva tror du biltilsynet sier om fjerning av potta når du kommer så langt ?

Hehe.. Biltilsynet vil vel kverke meg om de stopper meg før den tid.! Men har potta liggende i kjelleren.. Så til EU-kontrollen freser jeg bare på lyddemperen igjen.. :) Null stress..

Bilen bråker ikke så mye når jeg kjører pent :P Men kjører jeg hardt høres den ut som en rallybil.! (Har lydopptak) Desverre er det en skikkelig hemma person som filmer.. Så han ler så utrolig mye og ja :P Mye lyder fra han under opptaket.!

Det er bare å ta av dørtrekket det :) Så tar du ruta halvveis ned.. skrur du ut de to boltene som holder ruta.. :) Så løfter du ut ruta forsiktig oppover.. :) Vask ruta GODT.!!! før du legger på filmen :) La det tørke en stund.. Teip bunnen og et stykke opp på sidene..

Fest ruta i heisen igjen.. Sveiv den helt opp.. Etter det skrur du av vindussveiva :) Så ikke folk ruller ned vinduet før den herder.. :) Eller gjør som meg.. Ikke skru dem på igjen i det hele tatt.. Så slipper du at folk røyker i bilen din også.!

Takk forresten ( At du likte bilen min )

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, så at det var tre slanger, men skal den ene slangen være så langt ned? Så ikke ut som den var i kombinasjon med pumpa liksom.. Mulig jeg så feil. :p

Den ene er jo vakum.. Slik at bensinpumpa får mer trykk på seg når jeg lader mer trykk :)

Det er en helt vanlig oljekjøler.. Den ene er koblet fra kjøla til turbo'en.. den andre er til bunnpanna.! :)

Har masse bilder av motoren før montering.. Men alt er ikke koblet til.. Så vanskelig å se hvordan alt er..

Men går du inn på Image hosting, free photo sharing & video sharing at Photobucket og søker på volvoneedsbar .. Så kan det tenkes du finner noen bilder jeg ikke har lagt ut her.! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
  • 2 months later...

Nye bilder av bilen.. Rimelig lik seg selv.. Men kaster med noen bilder av broren min sin bil også.! (team volvo orginal)

DSC00018.jpg

Min gamle b230AT motor..

DSC00017.jpg

Min nye B230F

DSC00035.jpg

Ryddet bilen skikkelig

DSC00034_1.jpg

DSC00033_1.jpg

DSC00030_1.jpg

DSC00031.jpg

Vasket bilen ganske grundig

DSC00032_1.jpg

Volvo.!!

DSC00025_1.jpg

Team volvo orginal.

Bilder av broren min sin volvo:

DSC00021.jpg

B230F motor dette også (91mod)

Generelt utseende:

DSC00024.jpg

DSC00023.jpg

DSC00025.jpg

DSC00026.jpg

DSC00027.jpg

DSC00028.jpg

DSC00032.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider