Gå til innhold

Motor spm

Ranger emnet

kimjean

Anbefalte innlegg

Hei alle dere Corrado eiere:)

Jeg bare lurer på noen ting, jeg har ikke så veldig peiling på bil.

Jeg har nettopp kjøpt meg en VW Corrado 1992 mod, 2.0l, 16v.

Mange som spør meg om det er G-60, og jeg vet veldig lite om dette.

Det som stod på annonsen var GT/53i.

Er det noen som har noe svar på dette?

Evt hvis det ikke er en G-60, er det noen mulighet til å "gjøre den om" til en G-60? At den går bedre da?

PM meg!

Mvh Proud Corrado Owner!:afro

Brom brom!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere Corrado eiere:)

Jeg bare lurer på noen ting, jeg har ikke så veldig peiling på bil.

Jeg har nettopp kjøpt meg en VW Corrado 1992 mod, 2.0l, 16v.

Mange som spør meg om det er G-60, og jeg vet veldig lite om dette.

Det som stod på annonsen var GT/53i.

Er det noen som har noe svar på dette?

Evt hvis det ikke er en G-60, er det noen mulighet til å "gjøre den om" til en G-60? At den går bedre da?

PM meg!

Mvh Proud Corrado Owner!:afro

Hei. G60 er helt klart den mest kjente motoren i Corrado. G-laderen (kopressoren) er noe de aller fleste forbinder med nettopp Corrado. 2.0 16V er noe helt annet en G60. Ihvertfall motormessig. Så du har med andre ord ingen G60. Du kan jo gjøre den om til G60. Ihvertfall ved å bytte motor. Men da må du nok regne med en del timers jobb. Men hvorfor skal du det? 16V har rikting nok 24 færre hester enn G60, men til gjengjeld 0,2 liter større motorvolum. Dette fører til litt bedre drag spør du meg, men den går fremdeles litt dårligere enn G60. Den kan også kjøres litt mer "hensynsløst" og krever ikke like mye vedlikehold som en G60.

Gratulerer med ny bil. Legg ut bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. G60 er helt klart den mest kjente motoren i Corrado. G-laderen (kopressoren) er noe de aller fleste forbinder med nettopp Corrado. 2.0 16V er noe helt annet en G60. Ihvertfall motormessig. Så du har med andre ord ingen G60. Du kan jo gjøre den om til G60. Ihvertfall ved å bytte motor. Men da må du nok regne med en del timers jobb. Men hvorfor skal du det? 16V har rikting nok 24 færre hester enn G60, men til gjengjeld 0,2 liter større motorvolum. Dette fører til litt bedre drag spør du meg, men den går fremdeles litt dårligere enn G60. Den kan også kjøres litt mer "hensynsløst" og krever ikke like mye vedlikehold som en G60.

Gratulerer med ny bil. Legg ut bilder!

Først må jeg si takk for hjelpen! Er fornøyd med hvordan Corrado'n min går nå egentlig jeg altså, men bare ville ha svar på akkurat det greiene der. Jeg kan gjerne legge ut bilder jeg, men jeg er litt ny her, hehe. Så er ikke helt sikker på hvordan jeg gjør det. Send meg en pm å forklar så kommer bildene opp med en gang vettu. mvh -> Tror jeg klarte å fikse det http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1512274#post1512274

Brom brom!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider