Gå til innhold

16-åring øvelseskjørte i 114km/t

Ranger emnet

Straydog

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Faderen har vært så pirkete på fart hos meg når jeg øvelseskjørte tidligere, det meste var vel kanske 110 km/t etter speedometer på forbikjøring i 80 sone. Ellers var det litt sure toner fra høyre side når jeg lå 5 over i 80 sonen. 114km/t ved forbikjøring synes jeg ikke er noe ille, ærlig talt. Er verre når folk skal på død og liv forbi i 60 sonene når vedkommende som skal forbikjøres ligger i 65-70 km/t.

Litt fart blir det hos alle, kan ikke sippe og kalle det idioti alt som er over fartsgrensen da. Men selvfølgelig, sure penger, selv om det ikke er pengene som har noe å si. Og det er absolutt ikke slik man skal øvelseskjøre, om ikke et ekstra sett med pedaler er det, så er et ekstra speil et must. Er ikke mange nye trafikanter som tenker på at det kan være trailere ligger og pusher på i 90 km/t bak når man skal svinge av en forkjørsvei med kanskje litt hurtig nedbremsing. Da er det greit å ha en pappa ved siden av og si man skal gi på og drite i avkjørselen.

Visste forøvrig ikke at eleven får bot under øvelseskjøring. Er vel teoretisk sett ikke hans feil at han får elendig opplæring.

Bil kommer etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg øvelseskjører,og har gjort det nå i litt over 2 måneder.Men når jeg feks. kjører med fadern fra tromsø og inn til Balsfjorden hvær helg så er det som regel masse 90soner.Som sagt tidligere her,jeg får sur tone etter å ligge i 95 i 90sonen,og som vi alle vet så er det veldig stor forskjell på speedometerene,kanskje 6-7kmt forskjell i slike hastigheter.Så i teorien når jeg ligger i 90 så kjører jeg i 83-84kmt.

Og derfor raser bilene forbi i lavangsdalen,utrolig irriterende,når man prøver å kjøre sitt eget løp så kjører alle forbi og skaper farlige trafikksitvasjoner.Tilogmed gamle damer på 80 år i gamle,røde,japanske småbiler kjører forbi.

Når jeg sier dette til ledsageren min,så får jeg ofte kommentarer at man må følge fartsgrensen fordi jeg er ung og uerfaren.Men det gjør ikke saken bedre med å skape kø og farlige forbikjøringer.Lastebiler kommer tett i rævva,samme med alle andre slags biler,kjempemorro,da føler man seg virkelig trygg..

Har også prøvd å ligge "rushet" sammen med de andre bilene,funker mye bedre,og blir mer trygg.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært oppe i både 120 og 130 når jeg øveleseskjører. Får heldigvis lov å ligge i 10-20-30 over når det er 60 sone eller mer. Regner nesten med å få en bot før jeg får lappen. Har blitt noen veldig kraftige nedbremsninger foran fotobokser et par ganger. 114 i 80-sone er ikke spesielt mye hvis du har øvelseskjørt i noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel fortere enn den 90 hesters golfen din..:D

Hehe, det skal du nok ikke se bortifra, nei, men vi får teste en gang. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et direkte ukjent fenomen det der nei.

mamma sa i allefall ingen ting når jeg lå bredt i i div. rundkjøringer i allefall.

Ble ikke så gla når jeg fikk skrens på våt vei og gikk baklengs ut i en åker da.

Hun begynte automatisk å kauke på 150km/h. men ikke ellers.

Merket egentli ikke så stor forskjell mellom øvelsekjøring og når jeg fikk lappen jeg.

Det var full fjøl før, og det er full fjøl ennå.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et direkte ukjent fenomen det der nei.

mamma sa i allefall ingen ting når jeg lå bredt i i div. rundkjøringer i allefall.

Ble ikke så gla når jeg fikk skrens på våt vei og gikk baklengs ut i en åker da.

Hun begynte automatisk å kauke på 150km/h. men ikke ellers.

Merket egentli ikke så stor forskjell mellom øvelsekjøring og når jeg fikk lappen jeg.

Det var full fjøl før, og det er full fjøl ennå.

og mannen som alltid tar kaka

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg kjørte forbi 3 biler i slengen en gang på slapsføre i 130km/h.

da var jeg litt glad for at mamma sov, hvis ikke hadde hun dradd hodet av meg.

Det var i den tiden jeg hadde volvo 740.

hadde ikke førerkort mens jeg hadde den bilen, men fikk da testet toppfarten fordi.(hele 170 hysteriske kilometer i timen)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg kjørte forbi 3 biler i slengen en gang på slapsføre i 130km/h.

da var jeg litt glad for at mamma sov, hvis ikke hadde hun dradd hodet av meg.

Det var i den tiden jeg hadde volvo 740.

hadde ikke førerkort mens jeg hadde den bilen, men fikk da testet toppfarten fordi.(hele 170 hysteriske kilometer i timen)

Du imponerer stadig....

- BMW 320i E30

- BMW 320/325i E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider