Tommeliten Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Faren sov og hadde ikke påkrevd utstyr for øvelseskjøring. Her er det visst en som gir blaffen. Ble ingen billig kjøretur det der, haha. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Bah, de hakke tatt meg! :D Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|RockFordFosGate| Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Faderen har vært så pirkete på fart hos meg når jeg øvelseskjørte tidligere, det meste var vel kanske 110 km/t etter speedometer på forbikjøring i 80 sone. Ellers var det litt sure toner fra høyre side når jeg lå 5 over i 80 sonen. 114km/t ved forbikjøring synes jeg ikke er noe ille, ærlig talt. Er verre når folk skal på død og liv forbi i 60 sonene når vedkommende som skal forbikjøres ligger i 65-70 km/t. Litt fart blir det hos alle, kan ikke sippe og kalle det idioti alt som er over fartsgrensen da. Men selvfølgelig, sure penger, selv om det ikke er pengene som har noe å si. Og det er absolutt ikke slik man skal øvelseskjøre, om ikke et ekstra sett med pedaler er det, så er et ekstra speil et must. Er ikke mange nye trafikanter som tenker på at det kan være trailere ligger og pusher på i 90 km/t bak når man skal svinge av en forkjørsvei med kanskje litt hurtig nedbremsing. Da er det greit å ha en pappa ved siden av og si man skal gi på og drite i avkjørselen. Visste forøvrig ikke at eleven får bot under øvelseskjøring. Er vel teoretisk sett ikke hans feil at han får elendig opplæring. Siter Bil kommer etterhvert.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingrid Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Minien går vel uansett ikke så fort, så hun har vel ingenting å frykte.. :D :hello: :hide Går vel fortere enn den 90 hesters golfen din..:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Ser ikke problemet. Hadde det vært i en 50-60 sone hadde jeg sett på dette som skandaløst, men 114 er vel ikke så mye når trafikken følger 70-80. At faren sov orker jeg ikke snakke om engang. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quentez Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Har selv hatt forbikjøringer opp i 130 km/t når jeg har øvelseskjørt. Riktignok i 90-sone det da. Men ellers er det som regel 10 over i alt over 60-soner. 20 over i 90-soner da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Jeg øvelseskjører,og har gjort det nå i litt over 2 måneder.Men når jeg feks. kjører med fadern fra tromsø og inn til Balsfjorden hvær helg så er det som regel masse 90soner.Som sagt tidligere her,jeg får sur tone etter å ligge i 95 i 90sonen,og som vi alle vet så er det veldig stor forskjell på speedometerene,kanskje 6-7kmt forskjell i slike hastigheter.Så i teorien når jeg ligger i 90 så kjører jeg i 83-84kmt. Og derfor raser bilene forbi i lavangsdalen,utrolig irriterende,når man prøver å kjøre sitt eget løp så kjører alle forbi og skaper farlige trafikksitvasjoner.Tilogmed gamle damer på 80 år i gamle,røde,japanske småbiler kjører forbi. Når jeg sier dette til ledsageren min,så får jeg ofte kommentarer at man må følge fartsgrensen fordi jeg er ung og uerfaren.Men det gjør ikke saken bedre med å skape kø og farlige forbikjøringer.Lastebiler kommer tett i rævva,samme med alle andre slags biler,kjempemorro,da føler man seg virkelig trygg.. Har også prøvd å ligge "rushet" sammen med de andre bilene,funker mye bedre,og blir mer trygg. Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleJohnny Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Har selv vært oppe i både 120 og 130 når jeg øveleseskjører. Får heldigvis lov å ligge i 10-20-30 over når det er 60 sone eller mer. Regner nesten med å få en bot før jeg får lappen. Har blitt noen veldig kraftige nedbremsninger foran fotobokser et par ganger. 114 i 80-sone er ikke spesielt mye hvis du har øvelseskjørt i noen måneder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astra-Driver Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Husker veldig godt eg å bestefar(86) henta moped langt oppi dalane.120km/t i 80`n med mopeden på henger bak:) Det beste var vel at L`en var på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Går vel fortere enn den 90 hesters golfen din..:D Hehe, det skal du nok ikke se bortifra, nei, men vi får teste en gang. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Ikke et direkte ukjent fenomen det der nei. mamma sa i allefall ingen ting når jeg lå bredt i i div. rundkjøringer i allefall. Ble ikke så gla når jeg fikk skrens på våt vei og gikk baklengs ut i en åker da. Hun begynte automatisk å kauke på 150km/h. men ikke ellers. Merket egentli ikke så stor forskjell mellom øvelsekjøring og når jeg fikk lappen jeg. Det var full fjøl før, og det er full fjøl ennå. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Ikke et direkte ukjent fenomen det der nei.mamma sa i allefall ingen ting når jeg lå bredt i i div. rundkjøringer i allefall. Ble ikke så gla når jeg fikk skrens på våt vei og gikk baklengs ut i en åker da. Hun begynte automatisk å kauke på 150km/h. men ikke ellers. Merket egentli ikke så stor forskjell mellom øvelsekjøring og når jeg fikk lappen jeg. Det var full fjøl før, og det er full fjøl ennå. og mannen som alltid tar kaka Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Husker jeg kjørte forbi 3 biler i slengen en gang på slapsføre i 130km/h. da var jeg litt glad for at mamma sov, hvis ikke hadde hun dradd hodet av meg. Det var i den tiden jeg hadde volvo 740. hadde ikke førerkort mens jeg hadde den bilen, men fikk da testet toppfarten fordi.(hele 170 hysteriske kilometer i timen) Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeadlyFoX Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Husker jeg kjørte forbi 3 biler i slengen en gang på slapsføre i 130km/h.da var jeg litt glad for at mamma sov, hvis ikke hadde hun dradd hodet av meg. Det var i den tiden jeg hadde volvo 740. hadde ikke førerkort mens jeg hadde den bilen, men fikk da testet toppfarten fordi.(hele 170 hysteriske kilometer i timen) Du imponerer stadig.... Siter - BMW 320i E30 - BMW 320/325i E30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niberlin Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Skurk skjønner tydligvis ikke hvor teit han høres ut. Merkelig at du bestandig har noe å skryte av. Siter ( x ) Subaru Impreza GT 94/99 ( x ) Nissan 200sx s14a 97 ( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3 +diverse andre vinterbiler ; ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg