Gå til innhold

Lukket eller portet kasse på DY 9412?

Ranger emnet

Katarn

Anbefalte innlegg

Syns de får en veldig topp ved 30Hz i porta kasser og så detter dem rett ned etter 25Hz og justerer en porten for hindre denne toppen, så fårn "søkk" mellom 35 - 80Hz.

I lukka kasser så spiller dem med flat fin kurve, og lang slak avrulling.

Men kan ikke fatte å begripe hvorfor Eltek sier 20L, Da er jo lyden så stram å hjævlig att det ikke nytter å spille musikk med dem. Mulig dem glemmer å si att en da bør bruke 4 stk 4" akustiske ventiler eller slave.

Som Bussemannen sier: 35L lukka kasse, da nærmer det seg fin og god lyd med dybde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de får en veldig topp ved 30Hz i porta kasser og så detter dem rett ned etter 25Hz og justerer en porten for hindre denne toppen, så fårn "søkk" mellom 35 - 80Hz.

I lukka kasser så spiller dem med flat fin kurve, og lang slak avrulling.

Men kan ikke fatte å begripe hvorfor Eltek sier 20L, Da er jo lyden så stram å hjævlig att det ikke nytter å spille musikk med dem. Mulig dem glemmer å si att en da bør bruke 4 stk 4" akustiske ventiler eller slave.

Som Bussemannen sier: 35L lukka kasse, da nærmer det seg fin og god lyd med dybde.

22mm MDF hele veien rundt? Eller burde jeg forsterke den foran?

SAAB!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regna med det. Hehe. Du som satt sammen kassa til Daniel vel?!

han kjøpte det av en kamerat av meg, men kassen er det ikke jeg som står for.

jeg ville nok ha tunet kassen mye lavere, og brukt litt større porter, i tillegg til litt større kasse, om det var opp til meg. er vel også det som er planen hans nå når han skal bygge ny kasse (ca 95L og 2x 10cm aeroporter tunet til 35Hz).

blir jo en ganske høy topp ved 30-40hz, men det har jeg også informert han om, så han får bare prøve å se om han liker lyden, hehe. :)

men har vært borti de elementene i flere kasser i flere biler, og de spiller etter min mening best i portet, Hvis man får kassen riktig. men det spiller jo helt klart penere i lukket da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to stk. LIB 1212 i bilen nå.

Dette er samme elementene, bare med DVC.

Synes faktisk disse spiller ganske så bra i mine 32 liter lukkede kasser :)

Skal ut og måle SPL litt senere...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider