Katarn Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 Som topic sier så lurte jeg på hva som er å foretrekke? har en kompiss som har en 80liters porta kasse på sine i A4'en sin. Det låter jo som bare det. Dynabel anbefaler 20liters lukka kasse på ett, så sånn plassmessig høres jo det litt mere fornuftig ut.. Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katarn Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 *Bump* Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Lukket fungerer helt fint... prøv du, så finner du jo fort ut hva du mener blir best... Bare sørg for at du har MYE power til dem ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Jeg brukt en litt stor 35L lukket kasse til mine. Da spiller de litt mer dypbass så syntes det låt bra. Portet kasse anbefales ikke til disse elementene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katarn Skrevet September 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Jeg brukt en litt stor 35L lukket kasse til mine. Da spiller de litt mer dypbass så syntes det låt bra. Portet kasse anbefales ikke til disse elementene. 35liter totalt til begge? Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Skjønner ikke hvorfor folk kjøper DynaBel? Strammere og styggere bass skal man lete lenge etter. Kan være for at jeg er uheldig, men alle de bilene jeg har hørt det er DynaBel i, spiller det rett og slett stygt. Finnes ikke dyp bass idet hele tatt.. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 35liter totalt til begge? Nei det var per stykk. Testet litt forskjellige kasser fra 25-42 liter og med litt forskjllig demping og fannt ut at det ble best med 35 liter per element. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 syns disse spilte absolutt best i portet jeg, men. litt vrient å få en kasse med god lyd i til disse elementene virker det som. er ikke like fleksibelt som andre elementer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Syns de får en veldig topp ved 30Hz i porta kasser og så detter dem rett ned etter 25Hz og justerer en porten for hindre denne toppen, så fårn "søkk" mellom 35 - 80Hz. I lukka kasser så spiller dem med flat fin kurve, og lang slak avrulling. Men kan ikke fatte å begripe hvorfor Eltek sier 20L, Da er jo lyden så stram å hjævlig att det ikke nytter å spille musikk med dem. Mulig dem glemmer å si att en da bør bruke 4 stk 4" akustiske ventiler eller slave. Som Bussemannen sier: 35L lukka kasse, da nærmer det seg fin og god lyd med dybde. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katarn Skrevet September 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 syns disse spilte absolutt best i portet jeg, men. litt vrient å få en kasse med god lyd i til disse elementene virker det som. er ikke like fleksibelt som andre elementer. Regna med det. Hehe. Du som satt sammen kassa til Daniel vel?! Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katarn Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Syns de får en veldig topp ved 30Hz i porta kasser og så detter dem rett ned etter 25Hz og justerer en porten for hindre denne toppen, så fårn "søkk" mellom 35 - 80Hz. I lukka kasser så spiller dem med flat fin kurve, og lang slak avrulling. Men kan ikke fatte å begripe hvorfor Eltek sier 20L, Da er jo lyden så stram å hjævlig att det ikke nytter å spille musikk med dem. Mulig dem glemmer å si att en da bør bruke 4 stk 4" akustiske ventiler eller slave. Som Bussemannen sier: 35L lukka kasse, da nærmer det seg fin og god lyd med dybde. 22mm MDF hele veien rundt? Eller burde jeg forsterke den foran? Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Regna med det. Hehe. Du som satt sammen kassa til Daniel vel?! han kjøpte det av en kamerat av meg, men kassen er det ikke jeg som står for. jeg ville nok ha tunet kassen mye lavere, og brukt litt større porter, i tillegg til litt større kasse, om det var opp til meg. er vel også det som er planen hans nå når han skal bygge ny kasse (ca 95L og 2x 10cm aeroporter tunet til 35Hz). blir jo en ganske høy topp ved 30-40hz, men det har jeg også informert han om, så han får bare prøve å se om han liker lyden, hehe. :) men har vært borti de elementene i flere kasser i flere biler, og de spiller etter min mening best i portet, Hvis man får kassen riktig. men det spiller jo helt klart penere i lukket da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Jeg har to stk. LIB 1212 i bilen nå. Dette er samme elementene, bare med DVC. Synes faktisk disse spiller ganske så bra i mine 32 liter lukkede kasser :) Skal ut og måle SPL litt senere... Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 får du bra trykk ned til rundt 25-30hz også da? i lukket kasse på 32L. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bussemannen Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 I en så liten kasse behøver du ikke forsterke noe mer, er så små flater at det har liten hensikt. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg