Gå til innhold

Hvor mye effekt tåler en reflektor?

Ranger emnet

Satrixen

Anbefalte innlegg

Enkelt å greit spm, tåler reflektoren i Golf IV lyktene 100 W pærer?

Og hva med tåkelysene, det er jo linselykter, tåler de 100 W?

Jeg kjørte ihvertfall med 100w pærer, og det var ikke noe problem.. Hvordan det er med linelysene vet jeg ikke..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig. Tenkte å hive inn noen 100 W`ere å prøve. Jeg ville vel tro at det ikke var så farlig med de tåkelyktene!

Jeg hadde ikke noe problem når jeg brukte det ihvertfall.. Syns det blir et sinnsykt kult lys med de xenonpærene jeg brukte.. De hadde en styrke på ca 4000k,, Vet ikke hva de du har sett på har? Merket ikke så stor forskjell i tåkelysene egentlig..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Hmm ja er vel ikke nødvendig med 100 i tåkelysa da kanskje.. Hvis du mener at de da lyser for mye ved bruk på nærlys så kan jeg jo skjønne hvorfor..

Men fulllys ser jeg ikke noen grunn til at det ikke kan brukes! (Bortsett fra merking da.. :p) Hvertfall om vinteren med bra kjøling i fart, så har man jo bedre lys om vinteren!

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fjernlyset kan jeg skjønne at du vil bruke det, gir nok vesentlig bedre lys der ja, fjernlys har vel heller ikke noen form for begrensing annet enn at det ikke skal være mer enn 480 lux (var det ikke noe sånt? stod noe om det angående ekstralys hvertfall), men denne grensen tror jeg ikke du trenger å tenke noe på siden lyset neppe blir så kraftig bare fra to 100 watt pærer.

Denne grensen er vel først og fremst satt for å hindre at folk skal sette opp 8 tusenmetringer i fronten på bilen sin.

Fjernlys er jo heller ikke noe som skal brukes når andre bilister kjører i ditt lysområde, så om fjernlyset er ekstra sterkt kan jeg ikke se at det skal være til sjenanse for noen.

Selv om det påfører reflektoren mere belastning i form av varme ved å bruke pærer på 100 watt så tåler den sikkert det, selv om den muligens ikke er godkjent for mer enn 55 watt kontinuerlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja rektig. Nei ser ikke faren med full lysa :) Nei det eneste jeg er usikker på er om reflektoren tåler det.. Men tror nok det vil gå bra, hvertfall når det blir kaldere tider utover nå! Er jo bare å prøve litt det :)

Står på nettsiden at du skal sjekke om du har plast eller stål reflekor. Tolker det slik at stål vil holde jeg da.. Er det stål på 4`rn?

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider