Gå til innhold

Haster: HVA bruke på BART METALL (som er sandblåst for 1 år siden)

Ranger emnet


Gjest 426hemi

Anbefalte innlegg

Du, jeg ville ha slipa over de flekkene som det er brunt på med 60 og rondell.

 

Så sprøyta på Wurth sin Rustomvandler, (hvite melka som blir blå), den reagerer kjemisk med rusta, så ville jeg hatt på 2K syregrunning!den trenger inn i plata!

 

La den tørke godt!

1-2 dager, så lagt 2 tynne strøk med 2K fyller, da kan bilen stå en god stund, Skal den stå LENGE,ville jeg ha hatt på ett 3 strøk når du har på fylleren, men strøk 3, da med 2k lakk.

 

Skal du nå sveise/rette på bilen, ja da sliper du jo ned der det skal jobbes å når jobben er gjort,

så er det bare å sprute på med syregunning og fyller, så er du tilbake der det er beskyttet,

matte lett over med 80 og rondell uten å slipe gjennom fyller/syrelaget,

så er det bare å sparkle i vei!

 

Lykke til!:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takker for svar osv !!!!

Ringte billakkspesialisten nå, og de mente 2 komponents epoxy grunning rett oppå der var greit nok uten noe forarbeid.

Evt kunne jeg bruke brunox...

Håper det hørtes klokt ut... vet ikke jeg.

 

Men jeg skal og ha det som ble sagt her i bakhuet, problemet er bare at bilen skal avgårde til oppretting i morgen, og da står den på tilhenger uten beskyttelse :( Så jeg må egentlig få grunnet den under i løpet av dagen og formiddagen i morgen, hvis jeg skal unngå at den ruster under transporten (kan jo regne osv) :( litt min egen skyld, dårlig planlegging...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La den tørke godt!

1-2 dager, så lagt 2 tynne strøk med 2K fyller, da kan bilen stå en god stund, Skal den stå LENGE,ville jeg ha hatt på ett 3 strøk når du har på fylleren, men strøk 3, da med 2k lakk.

 

Skal du nå sveise/rette på bilen, ja da sliper du jo ned der det skal jobbes å når jobben er gjort,

så er det bare å sprute på med syregunning og fyller, så er du tilbake der det er beskyttet,

matte lett over med 80 og rondell uten å slipe gjennom fyller/syrelaget,

så er det bare å sparkle i vei!

 

Lykke til!:D

 

Ikke at jeg har så veldig peiling. Men hva skal man med fyller under en bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du behandla den i dag?hva brukte du evt?

Ja, begynte i går kveld og har fortsatt i dag.

Endte opp med 2 komponents epoxy grunning av et svensk merke (hågmans eller noe, har boksen ute, men husker ikke akkurat navnet, er så rusa på lakk. Neida :D)

 

I og med at plata ikke var så ille, så var nok det greit (var jo ikke synlig rust for øyet annet enn noen få steder på hele bånn av bilen.)

 

Brunox var også aktuelt, men ble anbefalt 2k epoxy siden det var så og si kunn usynlig rust der (hvis det var det...)

Så nå har jeg sprøyta på det og bengalakk oppå der igjen. Dvs, har gjort meg ferdig foran, og skal sprøyte ræva med benga om ca 1 t :)

Venter bare på at grunningen bak skal tørke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått over hele bilen med brunox. (eller der det er sandlåst da ) så har du en ekstra sikkerhet. Rust er noe drit. Brunox har jeg hvertfall lagt over alt det var rust på min Opel i midlivskrise med Kviser (rustbobler) over alt.

 

Lakkeren min var bare posetiv til dette og han har lakkert i 35 år.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår