Gå til innhold

S13 silvia K / Q neon som vet mye om bilen?

Ranger emnet


Vault

Anbefalte innlegg

på utkikk etter en 200sx silvia K eller Q.. noen som vet no mye om denne bilen?

pris i norge ,hvor de er osv.. skal bli driftingbil ,men evt regges..

 

Vet at det er en liknende tråd på nissan delen av forumet ,men har vert død siden 2004 elns..

 

Bilene er i japan

eller i england.

 

Koster fra 10 000 til 40 000 avhengig av stand. Dette er uten skilt.

 

Silvia er bare en nissan 200sx med annet utseende.

Begge bilene finnes med ca18det og sr20det, men sr20det er dramatisk dyrere i pris.

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rettelse:

 

følgende biler ble bare utgitt i japan:

første utgave av silvia s13 (sen åttitalls) kom med ca18det.

andre utgave av silvia s13 kalles PS13 for å betegne at det er sr20det.

også har vi 180sx, som fikk navnet pga at den hadde til å begynne med ca18det. denne ble kalt rs13. deretter kom en oppdatert utgave av 180sx med sr20det-motor, som ble kalt RPS13.

 

usa fikk 240sx, som finnes som både fastback og coupe, begge med ka24de-motor. forskjellen er at fastback ser ut som en europeisk sx, mens en coupe er i praksis en silva med sx-front.

 

europa fikk 200sx, og i norge fikk man ca18det både tidlig og sent i produksjonen.

 

sx-modellene kom bare med turbomotorer, med unntak av 240sx.

 

det er imidlertid nokså stor forskjell mellom ca18det og sr20det. begge har potensiale, men sr20det er antageligvis lettere å ta ut hester i forhold til pris. men originalt er en ca18det et svært rimelig alternativ som også kan tas ut.

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sx-modellene kom bare med turbomotorer, med unntak av 240sx.

 

 

Både 180SX og Silvia kom med SR20, i tillegg til CA18DET og SR20DET.

Les på forumet til NissanSilvia.com, så finner du flere der som lurer på hvordan du går fra SR20 motor til SR20DET.

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers på bilene da? Hvis sr20det er den mest potente motoren. Hvem bil lønner det seg å "jakte" på? Hva er vekt forskjellen på 180-200 og de forskjellige års modellene? Hvis man skal ha inn en drifte bil uten skilt. De nyeste bilene er sikkert stappet med mye mere dill dal man ikke trenger på bane som veier. Men de har sikkert også bedere og mere holdbare deler.

Så hvem sx lønner det seg å titte etter med best hk/vekt/holdbarhet/pris?

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers på bilene da? Hvis sr20det er den mest potente motoren. Hvem bil lønner det seg å "jakte" på? Hva er vekt forskjellen på 180-200 og de forskjellige års modellene? Hvis man skal ha inn en drifte bil uten skilt. De nyeste bilene er sikkert stappet med mye mere dill dal man ikke trenger på bane som veier. Men de har sikkert også bedere og mere holdbare deler.

Så hvem sx lønner det seg å titte etter med best hk/vekt/holdbarhet/pris?

 

 

Selv ville jeg lett etter en ganske sen årsmodell Silvia K, så hadde du fått SR20DET (mener K kun kom med denne motoren) også solgt alle delene som du ribbet ut av bilen. Vet ikke om denne hadde den digitale varmeaparatkontrollen som er i 180SX av senere årgang, men det er allefall en del som kan bli fort solgt i Norge. Kan jo også selge litt understell, da alle K utgaver jeg har sett har Nissan sin standar LSD. Skal du drifte burde jo den uansett byttes ut med 2 veis diff.

 

Vist du kjøper en som du plukker alt av unødvendige deler av, så kjøper jeg gjerne hovedlysene vist det er av den typen med 3 linser i! :)

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både 180SX og Silvia kom med SR20, i tillegg til CA18DET og SR20DET.

Les på forumet til NissanSilvia.com, så finner du flere der som lurer på hvordan du går fra SR20 motor til SR20DET.

 

edit: godt mulig akkurat sr20de gikk meg hus forbi akkurat der :P

 

uansett - det rimeligste er å importere fra tyskland, om du har tenkt å gjøre alt selv. en kompis av meg fikk en helt _strøken_ 200sx ca18det derfra for 16000kr. så billig som det er, tviler jeg på at sr20det er verdt de ekstra tusenlappene, men for all del, det er en motor met stort potensiale ;)

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uansett - det rimeligste er å importere fra tyskland, om du har tenkt å gjøre alt selv.

 

har ennå ikke sett noen s13 silvia på noen tyske sider.. ser det finnes venstrestyrte også.. men lurer på om disse bare er ombygd?

 

hvor langt går årsmodellene av disse ,og er de vanskelige å få på skilt?

For å unngå kollisjon kjørte jeg på den andre bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ennå ikke sett noen s13 silvia på noen tyske sider.. ser det finnes venstrestyrte også.. men lurer på om disse bare er ombygd?

 

hvor langt går årsmodellene av disse ,og er de vanskelige å få på skilt?

 

heisann.. nei jeg tenkte på s13 200sx jeg, med ca18det. og på første post står det da 200sx silvia, så jeg regna med at du var ukritisk til hvilken av de du fikk tak i. den er iaffal gunstig å importere fra tyskland. plattformen de er bygd på er jo helt like... :) s13 silvia ble som sagt bare solgt i japan, så da må du lete etter bil i japan eller bil som har blitt importert til et annet land fra japan.. japan er vel det rimeligste alternatived i så fall, og da er det bare å titte etter en PS13 K's. ps13 k's betyr sen utgave silvia sr20det motor.

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte meg litt rundt med registrering av en sånn. denne er ikke tuv godkjent så det er det samme problemene som er å få registrert skyline.. laang tid og penger gjelder hvis du skal ha den på norske skilter. Q`s er sr20de motor (uten turbo) og K`s er det motor. ser du noe annet er det bygd om! snakka med en fyr som driver import firma i japan. han sa jeg kan få en K`s helt orginal på havna i norge fra japan til ca.30 lapper.. prisen går sakte oppover ettersom jeg skulle ha mere "fett:D" utstyr!

 

regner med å ha en slik selv iløpet av vinteren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår