Gå til innhold

1,8T motor.

Ranger emnet

Stress87

Anbefalte innlegg

Selges: 1.8T motor

jeg fant denne motoren på salgs forumet. er dette noe jeg kan putte i bilen min?

jeg har en golf 3 96 mod. 1,8 GL

som jeg spurte om i den tråden:

hva må ut og hva hva må inn for at dette skal gå? og hvor mye kan jeg regne med å måtte ut med? går det an å godkjenne den?

Golf 3 1,8GL 96 mod (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha sett andre Golf 3 med 1,8T-motor oppi, og man kan vel få en del effekt utav de også.. En bekjent tok ut 365 hester (benka) med sin A3 1,8T, den var dog MEGET modifisert.. :)

Forøvrig bra å se det er flere som bruker askebegeret til pengesamling.. :D

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh.. 1.8t høres ypperlig ut. Vil swappe min 2.0l 2e med en 1.8t motor. Men man må jo bytte bremser, girkasse, ledningsnett, bensinpumpe, motorfester, bla bla... Noen som har gjort en slik swap? Hva kan man regne med i utgifter?

Så var det jo Satans Vegvesen (biltilsynet) som skal ha cash førr å godkjenne effektøkningen... Det er lovt å ha 10% effektøkning for å slippe å betale avgifter for det. Biler registrert etter 1.1 1996 er det svindyrt å øke effekt på... 13000,- i gryn skulle Biltilspyet ha førr effektøkningen i min Corrado som er f.reg. i Norge 1998 visst jeg peisa i en VR6 2.9l

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går, men blir dyrt og vanskelig og godkjenne hvis du skal det..

Understell fra Vr6, motor,gir bremser fra Golf 4. Samt alle papirer iorden,samt godkjenning fra møller så skal det gå. Vet om en i Stavanger som har gjort dette i en Golf 3.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh.. 1.8t høres ypperlig ut. Vil swappe min 2.0l 2e med en 1.8t motor. Men man må jo bytte bremser, girkasse, ledningsnett, bensinpumpe, motorfester, bla bla... Noen som har gjort en slik swap? Hva kan man regne med i utgifter?

Så var det jo Satans Vegvesen (biltilsynet) som skal ha cash førr å godkjenne effektøkningen... Det er lovt å ha 10% effektøkning for å slippe å betale avgifter for det. Biler registrert etter 1.1 1996 er det svindyrt å øke effekt på... 13000,- i gryn skulle Biltilspyet ha førr effektøkningen i min Corrado som er f.reg. i Norge 1998 visst jeg peisa i en VR6 2.9l

Ah, enda en av de morsomme "jeg hater Biltilsynet"-postene.. :D

Neste gang du skal legge ut om hvor idiotiske dem er, så prøv vertfall å få rett fakta. :) Når du skal godkjenne effektøkning på bilen din, så skal Statens Vegvesen/Satans Vegvesen/Biltilsynet/Buruglene/Idiotene/Heksene/Biltilsvinet/Biltilspyet ha HELE 550 kroner av deg.

Tillegget i engangsavgiften er det Tollvesenet som skal ha, noe som absolutt ikke er det samme som Biltilsynet. Ja, begge er vel staten, men det blir som å kjefte på ambulansen fordi politet gav deg bot for å kjøre for fort. :)

Og det er ikke 1/1-1996 som er grensa, det er 10 år på norske skilter, ergo en bil som er regga f.eks 15/8-1996 er gratis å øke effekten på.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vw-maniac.de/

Sjekk ut den.. Han har putta en Audi TT motor i sin golf 3 :D

fy faen...

tror det er herved en av verdens råeste 3 ere.. sånt ser man ikke i norge gittt;) hehe..

00 Audi TT 1.8T Quattro

93 Ford Mondeo GLX 16v ( Solgt )

92 Golf 3 TDK ( Solgt )

92 Lancia Dedra 2.0i Turbo HF ( Solgt! )

92 Golf 3 GTI ( Prosjekt bil, solgt! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen problem og få den motoren der nedi bilen din da ganske enkelt og få den godkjent også. Det er bare og få handla den motoren der før noen andre gjør det. Men er jo en fordel og sjekka hva som medfølger av deler da;)

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp og kjøp hvis du har cash sier jeg bare:D

De motorene er konge og trimme, enten du chiper de eller bytter turbo/innmat osv.

MTM Stage 2 koster vel rundt 7-8k hos TS-Racing, en kamerat med A4 1.8T benka 212hk på hjula, tenker meg vel en 225-230 på hjula i en golf da..:)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider