Gå til innhold

Vw Passat 2.0 Court 1996

Ranger emnet

Jeger1

Anbefalte innlegg

NÅ Trenger Jeg Virkelig Eksperthjelp.

Min Passat 2.0 Court 1996 Mod Stopper Helt Plutselig Under KjØring. Virker Som StrØmmen Til Motoren Kuttes. Spiller Ingen Rolle Om Jeg KjØrer Fort/sakte. Deretter MÅ Jeg Vente Fra 5 Min Og Oppover FØr Jeg Kan KjØre Videre. Har Jeg Flaks Under KjØring, Fjusker Den En Gang I Blandt Uten Å Stoppe Helt. Har VÆrt Hos Forhandler Og Spurt Om Tips + At Jeg Har SØkt PÅ Forumet Om Tips. Ser At Noen Har Hatt Tilsvarende Problem Og At De Har Klart Å LØse Dette, Men Bilen Min Vil AltsÅ Ikke.....

Jeg Har Gjort FØlgende:

Skiftet Rele Nr 30 Og 167, Da Disse Kunne VÆre En Årsak Til At StrØmmen Forsvant. Satt PÅ Ekstra Jording. Mellom Batteri, Karosserei, Dynamo Og Motor. Skiftet Rotor, Fordelerlokk, Coil Og Plugger.

Tenkte OgsÅ Det Kunne VÆre Bensinpumpa, Men NÅr Jeg Stenger BensintilfØrselen NÅr Bilen GÅr, SÅ Stopper Den PÅ En Annen MÅte, SÅ Dette Er Det Heller Ikke.

HÅper Noen Av Dere Kan Komme Med Tips Som Kan Hjelpe Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra ut kontakten til katalysatoren(lambdasonden) (tilvenstre for motor mellom motor og torpedovegg, er montert fast på et motorfeste, 15 sec jobb). Så start bilen og prøv. Da går hjernen i en nødmodus mens den er ute. Kan hende den sender helt gale verdier og da slår hjernen seg vrang

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag når jeg kjørte kom jeg ca 3 km, så stoppet den. Måtte vente litt, for så å kjøre en kort strekke, for så å vente på nytt og starte... til jeg var hjemme. Koblet så av kontakten til lambdaen... Nå kjørte jeg i ca 15 min uten fjusk og stopp. Er det da lambdasonden det er noe feil med???? Fikk et annet tips i dag om at det kan vare bensintrykkregulatoren... Noen som vet hvordan feil man kan få dersom den er ødelagt + hvordan den ser ut... og hvor den sitter...??

Prøvde å løsne lambdasonden, men denne sitter helt utrolig hardt. Tips for å få den løs. Kan vel kjøpes hos mekonomen, eller er det best å kjøpe hos merkeforhandler.

Takk for tips WABBY :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekonomen tar nesten 1500 for den sonden, jeg kjøpte min på biltema. Men der fulgte ikke plugg med så jegmåtte støyte gammel kabel. Problemet mitt er at når det regner kraftig så jukser bilen, da må jeg ut, nappe ut pluggen og kjøre videre :p

Se om du får en orginal en dersom kontakten fulger med, dersom ikke, gå for biltema. De er de samme (bestillingsvare med forhandsbetaling).

For å løsne sonden, bruk en fastnøkkel og bank den løs med å banke på fastnøkkelen.

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Problemet fortsetter. Gikk fint en stund ( 2 dager) etter at jeg skiftet lambdasonden. Fikk tips om at det også kunne være halvgiveren. Har skiftet lambdasonden og halvgiver, men feilen forsvinner ikke.

Når jeg var ute å kjørte nå¨sist, så blinket oljelampa 3 ganger.. den 4 gangen stoppet bilen. Har nylig tatt oljeskift med nytt filter og alt skal vare ok. Kjørte videre,og igjen skjedde det.. blinket 3 ganger raskt... den 4 gangen stoppet den. Noen som vet hva dette er??? Kan dette være en feilkode??? Hjelp!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres merkelig ut... Jeg hadde noe tilsvarende med oljelampa, men begynte å lyse konstant og det startet å pipe ut fra instrumentpanelet. Viste seg bare at kabelen hadde hoppet av blokka. ved oljefilteret.

Regner med at du har peilet olja?

Jeg skal til oslo Onsdag og blir der til Søndag. Du kan jo plinge på om problemet ikke bedrer seg.

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider