Gå til innhold

Motoren "sprerrer" og fusker når jeg svinger til venstre.

Ranger emnet

automat

Anbefalte innlegg

Bilen er en -90 740, og har nettopp får ny hjerne, ny lamda-sonde og ny trykkregulator. Samt plugger, rotor og fordelerlokk. Alt dette fordi den fusket og motorfeil-lampa lyste.

Den feilen forsvant og nå har bilen gått fint i 2 uker, men så skjer dette merkelige. Ingen lamper lyser og motoren går fint ellers. Så jeg tror ikke det har noen sammenheng med tilligere problem.

Men altså ved litt frisk kjøring i svinger, såvidt jeg kan registrerer bare venstresvinger, så fusker motoren endel og den vil ikke opp i turtall i noen sekunder etterpå.

Har en følelse av at det dreier seg om bensin/luft og ikke el. feil, siden ting ikke skjer momentant. Sperringen vedvarer en stund etter at bilen er rettet opp.

Noen ideer om hva dette kan skyldes???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme probletet, men det er ikke ved full tank.. når jeg skrudde ut tankarmaturet fra 940 deleblen min, så jeg at silen i bunn som søkker opp bensinen, lå nedi en ca 20x20cm "skål", som lå å fløt løst nedi tanken, denne tipper jeg skal funke som en skvalpeplate.. jeg har kommet frem til atdnene p åen eller annen måte ikke ligger som den skal, så den ikke lenger gjør jobben den skal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer dette også når du har full tank?

Så godt som. Et sted mellom 40 og 50 liter på tanken. Skal prøve å kjøre den ned for så å fylle den opp igjen for å teste om det er forskjeller.

Håper virkelig at noen kan hjelpe med å finne ut feilen. Ser jo lovende ut at andre ha hatt samme problemet.

Har vært mye rart med denne bilen i det siste. Trenger litt tid til andre ting nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider