Gå til innhold

rar bremsepedal

Ranger emnet


KadettC16v

Anbefalte innlegg

Pedalen går nesten helt i bunn noe den ikke skal gjøre når jeg bremser, får ikke pumpet opp noe trykk i det hele tatt, ingen lekasje så den siger ikke inn, har demontert calipperene idag og stemplene går fint og har smurt opp.

Har tromler bak og har justert båndene helt ut slik at de tar med en gang.

Trodde det var hovedsylinderen så kjøpte den helt ny, men ingen forskjell. Så jeg har gått tom for forslag.

Noen forslag til hva det kan være da?

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så inne på opel, men du har ikke ventil som styrer kretsene, disse skal stenge kretsen det f.eks. er lekasje på noen ganger går ikke disse tilbake og da er 1 krets borte, på volvo kan du åpne disse og trykke ventilen i rett posisjon igjen. Sjekk at du har bremse på alle hjul.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet bremseslangene men samme skiten, nå vet ikke jeg hva jeg skal gjøre egentlig.

Lufter med slik dings som går på luft, å det kommer ikke noe særlig med luft ut og har luftet en del. Men visst jeg skal lufte med å pumpe på pedalen så får jeg aldri bygget opp nok trykk til at det kommer noe særlig med væske ut.. tar jo evigheten. Har luftet en del biler og aldri vært slik som d er her..

 

Noen flere forslag?

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men når pedalen er nesten i bunn før jeg åpner nippelen er det ikke mye trykk akkuratt.. og den blir ikke bedre selv hvor mye jeg lufter.

Bremsevæsken er helt ny.

 

Ikke så rart slik jeg skjønner du lufter:D

 

Pedalen skal være HELT i bunne og HOLDES der før du åpner nippelen

 

- Pump opp trykk hold pedalen ned mens du løsner nippelen

- Steng nippelen pump opp trykk igjen HOLD pedalen i bunne og åpne nippelen.

 

Denne beskrivelsen krever 2 personer

 

Gjenta til det ikke er mer luft igjen.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så rart slik jeg skjønner du lufter:D

 

Pedalen skal være HELT i bunne og HOLDES der før du åpner nippelen

 

- Pump opp trykk hold pedalen ned mens du løsner nippelen

- Steng nippelen pump opp trykk igjen HOLD pedalen i bunne og åpne nippelen.

 

Denne beskrivelsen krever 2 personer

 

Gjenta til det ikke er mer luft igjen.

 

Er jo for svarte slik jeg gjør!!! hehe... holder jo seff i bunn, åpner nippelen men pga pedalen er nesten i bunn FØR jeg åpner så er det ikke mye trykk liksom.

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår