Gå til innhold

rar bremsepedal

Ranger emnet

KadettC16v

Anbefalte innlegg

Høres jo greit ut det da...Hvordan bil er dette forresten? Eh har du hatt calipperne helt av? kan du tilfeldigvis ha byttet om på sidene så de rett og slett står opp ned? eller er du sikker på at luftenippel er det høyeste punktet? Enkelte biler må du faktisk skru av calipper, legge noe mellom å vri den så du får nippel som høyeste punkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan "primet" du den nye bremsemasteren med ny bremsevæske når du hadde skiftet den ut?. Det er viktig at denne er helt fyllt med bremsevæske før du kobler på resten av rørene. Her kan du ha en gjenstridig luftboble som du ikke får ut.

Hadde du derimot samme problemet før du byttet bremsemaster så ville jeg kikket på bremseslangene i første omgang. Du kan som nødløsning klemme dem igjen en og en (ikke bra for dem) og sjekke om pedalen blir mer kontant. (Det siste punktet har du jo allerede utbedret :) ..)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metoden jeg bruker er å helle bremseveske på en flaske, putter en slange HELT i bunnen av flaska. Må være i under nivåe i flaska så det ikke kommer luft inn!

Begjynn med det hjulet som er lengst unna bremsekraftforsterkeren

Så setter jeg slangen på nippelen, å åpner. Åsså er de bare å pumper i vei. Da kommer det luftbobler ut hver gang helt til det er fritt for luft. så stenger jeg nippelen og tar av slangen.

Slik gjør jeg på alle kalipperene

Husk å sjekk at det hele tiden er veske i beholderen!

åsså er det lurt å bruke en litt trang slange så du er sikker på at det ikke lurer seg luft inn mellom nippel og slange.

Dette trenger du bare å være en mann på.

Håper du forstod min forklaring å at du får det til. Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider