Gå til innhold

Endelig!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Henta bilen i går :) Men ikke helt uten problemer....gikk tom for bensin i Vålenga tunnelen, men fikk heldigvis en kollega til å hente meg. Snuten rakk også å komme....og skal si han fikk store øyer når jeg skrudde på tenninga..hehe, shift-lighten flasha til og det lyste opp i diverse monster Autometer.

Tenninga var oså helt på trynet, og ikke fikk justert på veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rambler Rebel :)

Bilder kommer, tok noen i dag, men har ikke laste opp til pc`en ennå.

Jeg sliter med motoren nå da...tror ikke det er noen big deal, men nå har jeg problemer med å få startan. Mulig coilen har tatt kvelden, og pluggene må definitivt byttes - de er nok kasteklare.

Fyra opp tidligere i dag, og da gikk den kun på 5 av 8 på lavt turtall. Skulle til å justere tenninga litt senere, men da var det slutt...ville ikke starte gitt. Men jeg er ikke deppa, skal nok få`n igang i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 48IDA

Rambler Rebel :)

Bilder kommer, tok noen i dag, men har ikke laste opp til pc`en ennå.

Jeg sliter med motoren nå da...tror ikke det er noen big deal, men nå har jeg problemer med å få startan. Mulig coilen har tatt kvelden, og pluggene må definitivt byttes - de er nok kasteklare.

Fyra opp tidligere i dag, og da gikk den kun på 5 av 8 på lavt turtall. Skulle til å justere tenninga litt senere, men da var det slutt...ville ikke starte gitt. Men jeg er ikke deppa, skal nok få`n igang i morra :)

Riktig innstilling! :)

Min var oxo sånn da jeg fikk den... Fikk ikke starta den, men da den endelig starta gikk den på VELDIG få sylindere..

Men fant fort ut at det var manuell choke, og den sto på -for å si det pent..... Var ikke plass til mye luft forbi der nei... :) Var da heller ingen vaier til den, den var festa med ståltrå.... :rolleyes:

Gleder meg til å se bilder av kjærra di 48IDA!

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.... kledelig skiboks!!

ålreit bil........

ser seff at boksen står på bilen bak....

-skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre??

-90 VW Passat cl stv 2.0L

-87 Hvit/Krokan Golf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...ja når dere sier det :)

Jaja, fikk ihvertfall bilen billig, bytta inn i en gammal folkevognbuss. Så jeg føler vel at jeg har fått mere bil for penga enn det jeg hadde, til tross for at den ikke starter akkurat nå...

Jeg får vel stikke inn til Stolen i dag å kjøpe stifter, kondensator, coil og plugger. Eller er dette like greit å kjøpe på Mekonomen?? (Har i tillegg litt rabatter der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 48IDA

Hehe...ja når dere sier det :)

Jaja, fikk ihvertfall bilen billig, bytta inn i en gammal folkevognbuss. Så jeg føler vel at jeg har fått mere bil for penga enn det jeg hadde, til tross for at den ikke starter akkurat nå...

Jeg får vel stikke inn til Stolen i dag å kjøpe stifter, kondensator, coil og plugger. Eller er dette like greit å kjøpe på Mekonomen?? (Har i tillegg litt rabatter der)

Kjøp deg heller en HEI- fordeler eller noe sånnt!

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UFF NEI, IKKE HEI-tenning! Da bør du heller bygge om stift-tenninga til elektronisk. En svær HEI fordeler er greitnok på chebby siden den er gjemt bak forgasseren, men på en AMC blir den sittende midt i glaninga-ikke pent!

Det er nok manuell choke på den Holley`n ja. Det er bare å låse den choken i åpen stilling med en ståltråd istedenfor wiren, du får ikke bruk for den alikevel-ett par pump på pedalen holder.

Du har Edelbrock Performer innsug ser jeg:)

En lett senkning, andre felger og du har feteste vogna!

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså.... endelig hjemme? Der passer du nok godt inni... hehe! Du vet "Elias" fra vw2you..?? Entusiastprisen på SCC... han er nærmest oppvokst i den bilen der... han drar de historiene her nå... makan... 13.2 på stripa.... ikke så guffent for en kjempe-taunus... babyhmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider