Trollet_ Skrevet September 24, 2006 Rapporter Share Skrevet September 24, 2006 brodern til en kompis hadde kjøpt seg en hvit volvo 240 som var helt råtten i lakken... han hadde vist mattet ned bilen med "Mattekluter" og polert etterpå....hadde vist blitt seende ut som bilen var nylakkert... har en hvit accord ca5 87 som er litt gulaktig i lakken, den skal egentlig være polarhvit... jeg har lakkert støtfangerne osv og det ble seende litt teit ut da fangerne ble en del hvitere enn resten av bilen...skal også slipe vekk litt rust og sparkle over på skjermene... og da er det ivertfall dumt at ny-lakken er mye hvitere... noen som kan fortelle meg litt om disse "matteklutene"? hvordan man gjør det, hva det koster og hvor man får kjøpt det:P takker for svar!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsche911c2 Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Er det slike Scotch Brite kluter du tenker på? (3M). Jeg bruker slike til å forsiktig matte ned flater som skal lakkes. Siter Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 vet ikke, vet bare at han kalte det "mattekluter"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heiko Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Hvordan farge var det på de klutene? Vet du får de i rustrøde og grønne, og da er de i forskjellige korninger. Synes det virker rart at det gikk å bare polere opp igjen, men det er jo bra om det funket! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 2000 papir, polermaskin (skikkelig, type "vinkelsliper") og en god rubbing og polish, så blir det blankt og fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Gå for 2000 papir. En matteklut drar bare opp lakken litt her og der. Hvis du skjønner hva jeg mener våt sliper du bilen forsiktigt med 2000 papir og Polerer som et reint helvete kommer du til og bli overrasket! Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Gå for 2000 papir. En matteklut drar bare opp lakken litt her og der. Hvis du skjønner hva jeg mener våt sliper du bilen forsiktigt med 2000 papir og Polerer som et reint helvete kommer du til og bli overrasket! om du skal ha 2000 papir må du vel på ett lakk firma? jeg har leita litt rundt, men utvalget av 2000 papir er vel dårligere enn snø i sahara, for å si det sånn Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsche911c2 Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Ikke lett nei. Bilextra-kjeden pleier å ha det. Enkelte Jernia-butikker, og Bang & Folkestad (Mulig de kun har butikk i Kristiansand). Ellers bør lakk-forhandlere ha det. Siter Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 hmm....okei....høres kansje ut som en lur idê :P skal se om jeg får tak i et slikt "2000" papir:P men hva burde jeg pusse med? pussekloss, pussepapir, pussemaskin, polermaskin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg