Gå til innhold

lite anlegg i 245..

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

kunne tenkt meg å bytta ut blaupunkt radio/kasettspiller og org. 4" papphøytalere med noe som lager noe mer lyd.

tenkte på noe ala et greit 5" frontsett, to 10" og to 6x9" i en og samme kasse (delt inni) (om det går bra da..)

har en mp3/cd spiller.. men må ha elementer, forsterker og kabler.

Gjør ikke noe om det ikke er riktig størrelse på frontsettet siden jeg har 4 x el-vinduer og ikke får konflikt med sveiva.. :)

Noen som kan plukke ut delene for meg? totalpris(mins mulig..) noen tusenlapper. skal ikke ha noe superbra, bare litt bra lyd.

Handler glatt på biltema ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

styr unna 6x9 tommere, blir bare rot i lydbildet med diskanter baki.

se på http://www.dynabel.no, der får du et 5" coax sett, og en 10 " dobbelspole ( 2 kanaler på 1 bass). bruk da de penga du sparte på en 4 kanals forsterker fra samme sted! bedre lyd til prisen får du ikke. husk bra strøm og signalkabel , og skill kablinga så strøm og signal ikke krysser.

annslagsvis pris ? 3-4 000, sånn ca.

har bygd demobiler i min ungdom, og nå i "voksen" alder handler jeg kun med disse, da de er uslagbare på kvalitet i forhold til pris. og service...

og ikke se på watt, på høytalere har det ingen betydning, og anse wattoppgivelser som jug, til det motsatte er bevist. du klarer deg lenge med en bra 4x50-80 watts forsterker! det viktigste er at forsterkeren kan levere nok ampere.

og bruk mdf på kassa, det og noen skikkelige avstivinger gjør at "svampebassen" forsvinner!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider