Orion Skrevet August 12, 2003 Rapporter Share Skrevet August 12, 2003 Hei har fått nye elementer. Har lyst til å "spille dem inn" på stueforsterkeren. Den er selvsagt 8 ohm. Mens elementene er 4 ohm. Elementene jeg skal spille inn er en 12" bass og et sett komponenter. Går det bra å spille 4 ohms elementer på en 8 ohms forsterker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet August 12, 2003 Rapporter Share Skrevet August 12, 2003 Det bør nok gå bra, sålenge du ikke spiller høyt. Ikke alle hjemmeforsterkere som er glad i 4ohm. Og ikke bry deg om hvis elementene ikke høres bra ut hjemme. Det blir noe helt annet når du får dem i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orion Skrevet August 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 Hva er "høyt" da? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 Jeg ville ikke gått høyere enn mellom kvart og halv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 Det spørs jo helt på signalet som går inn på forsterkeren.. volumkontroller er rare sånn sett :D Holde seg under såpass høyt nivå at det vrenger vil nok være en grei ting. Hadde vært fint å vite hva slags forsterker det er snakk om og :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orion Skrevet August 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 Pioneer 60W rms... på hver kanal. Jeg kobler subben bare til en kanal.. og skrur på loudness, bass på fullt, og treble på minimalt. samtidig setter jeg equaliseren på winamp til å bare spille bass... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orion Skrevet August 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 kan jo kanskje spille så høyt at jeg ser membranet bevege seg litt... (men ikke mye) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet August 14, 2003 Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 Ikke sett på loudness og for all del ikke skru opp bassen i winamp. Det eneste du da sender inn i elementet er forvrengning. Ingen høyttalere liker det. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orion Skrevet August 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2003 skrudde av loudness.. og har jo aldri satt OPP bassen i winampen, jeg bare satte ned diskanten... på equalisern.. vet jo at om man kommer over midten på den så forvrenger det seg :\ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg