Gå til innhold

3" Lmm

Ranger emnet


Krishell

Anbefalte innlegg

Noen som har testet å ta røret fra en 3" lmm og slenge over på 940? er vell bare 2.5" orginalt ( hvertfall på min FT motor.)

 

Du må ha dyser tilpasset diameteren på LMM, f.eks 465 cc/min dyser til 3" LMM, og helst en chip som er mappet for det oppsettet (som jeg selger):D

 

LMM-968-465ccm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en chip til det oppsettet ligganes et sted. da også med 16v topp.

Turboperformance: hva blir bensinforbruket med penkjøring med større dyser og større lmm? er intresert i oppsett uten 16v topp :)

 

Det har jeg ikke turt å undersøke :eek: , men ikke noe dramatisk. Kjører omtrent daglig med "Fenris", og den ligger vel på rundt litern på blandet kjøring. Og på langkjøring drar den mer enn 940en, men det har med dekkdimensjon etc. å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomi chippen deres er hvertfall en gave fra oven til oss studenter.

Har lyst til å ha litt forskjellige oppsett på forskjellige chiper klare.

har noen Lmm og kunne tenkt meg og laget innsug med dobble dyser. så jeg enkelt kan bytte over kablene til de større dysene. kabelen til en annen lmm og bytte chip. litt på bane etc. så enkelt bytte tilbake senere på 2 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomi chippen deres er hvertfall en gave fra oven til oss studenter.

Har lyst til å ha litt forskjellige oppsett på forskjellige chiper klare.

har noen Lmm og kunne tenkt meg og laget innsug med dobble dyser. så jeg enkelt kan bytte over kablene til de større dysene. kabelen til en annen lmm og bytte chip. litt på bane etc. så enkelt bytte tilbake senere på 2 min.

 

Det var en interessant idè; husk bare at sugeslangen mellom turbo og LMM også må tilpasses for ulik diameter, evt. ha en slangeadapter for ulik størrelse på LMM. Det samme gjelder luftfilter.

 

Du må også enkelt kunne justere ladetrykket opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på et T stykke mellom 2 forskjellige LMMèr. og en " vippe" funksjon ellerno. Så sugeslangen mellom turbo og lmm har noe og si også? ( på en 3" lmm skjønner jeg jo at resten må være 3" men hva med 3" slange på 2.5" lmm? )

Ladetryks regulator får man jo kjøpt ( 2 knapper for forskjellige lade trykk ).

Men enkel løsning med 2 stk bleedventiler eller en " kran" av noe slag burde jo fikse dette lett også. Men noen som vet om man får en slags " chip " veksler? eller er det lurt å sette hjernen lett tilgjengelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med 3" slange på 2.5" lmm?

 

Det går sikkert an; tenk bare på at kantene som blir i overgangen danner endel turbulens, noe LMM ikke er så glad for; den skal ha laminær strømning for å fungere/ måle skikkelig. Pass i såfall på at den originale sila sitter i original-LMM og "roer" ned luftstrømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår