Krishell Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Noen som har testet å ta røret fra en 3" lmm og slenge over på 940? er vell bare 2.5" orginalt ( hvertfall på min FT motor.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Dette er vel kun aktuelt hvis du skal ha større dyser? Må øke arealet på LMMen like mye som du øker størrelse på dysene er det ikke slik? Men skal funke det ja! ;) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Hmm, kan kanskje stemme dette ja. vil helst ikke øke bensin forbruket på " normal" kjøringa nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Noen som har testet å ta røret fra en 3" lmm og slenge over på 940? er vell bare 2.5" orginalt ( hvertfall på min FT motor.) Du må ha dyser tilpasset diameteren på LMM, f.eks 465 cc/min dyser til 3" LMM, og helst en chip som er mappet for det oppsettet (som jeg selger):D Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 ..og helst en chip som er mappet for det oppsettet (som jeg selger):D Tilfeldigvis :D hehehe Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 har en chip til det oppsettet ligganes et sted. da også med 16v topp. Turboperformance: hva blir bensinforbruket med penkjøring med større dyser og større lmm? er intresert i oppsett uten 16v topp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 har en chip til det oppsettet ligganes et sted. da også med 16v topp.Turboperformance: hva blir bensinforbruket med penkjøring med større dyser og større lmm? er intresert i oppsett uten 16v topp :) Dette er noe jeg også lurer på! ;) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet September 29, 2006 Rapporter Share Skrevet September 29, 2006 Ikke noe mere enn med orginale dyser for min del. Men man kan jo øke ladetrykket ennå mere...... Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 har en chip til det oppsettet ligganes et sted. da også med 16v topp.Turboperformance: hva blir bensinforbruket med penkjøring med større dyser og større lmm? er intresert i oppsett uten 16v topp :) Det har jeg ikke turt å undersøke :eek: , men ikke noe dramatisk. Kjører omtrent daglig med "Fenris", og den ligger vel på rundt litern på blandet kjøring. Og på langkjøring drar den mer enn 940en, men det har med dekkdimensjon etc. å gjøre. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Økonomi chippen deres er hvertfall en gave fra oven til oss studenter. Har lyst til å ha litt forskjellige oppsett på forskjellige chiper klare. har noen Lmm og kunne tenkt meg og laget innsug med dobble dyser. så jeg enkelt kan bytte over kablene til de større dysene. kabelen til en annen lmm og bytte chip. litt på bane etc. så enkelt bytte tilbake senere på 2 min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Økonomi chippen deres er hvertfall en gave fra oven til oss studenter. Har lyst til å ha litt forskjellige oppsett på forskjellige chiper klare. har noen Lmm og kunne tenkt meg og laget innsug med dobble dyser. så jeg enkelt kan bytte over kablene til de større dysene. kabelen til en annen lmm og bytte chip. litt på bane etc. så enkelt bytte tilbake senere på 2 min. Det var en interessant idè; husk bare at sugeslangen mellom turbo og LMM også må tilpasses for ulik diameter, evt. ha en slangeadapter for ulik størrelse på LMM. Det samme gjelder luftfilter. Du må også enkelt kunne justere ladetrykket opp og ned. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Tenkte på et T stykke mellom 2 forskjellige LMMèr. og en " vippe" funksjon ellerno. Så sugeslangen mellom turbo og lmm har noe og si også? ( på en 3" lmm skjønner jeg jo at resten må være 3" men hva med 3" slange på 2.5" lmm? ) Ladetryks regulator får man jo kjøpt ( 2 knapper for forskjellige lade trykk ). Men enkel løsning med 2 stk bleedventiler eller en " kran" av noe slag burde jo fikse dette lett også. Men noen som vet om man får en slags " chip " veksler? eller er det lurt å sette hjernen lett tilgjengelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Oktober 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 hva med 3" slange på 2.5" lmm? Det går sikkert an; tenk bare på at kantene som blir i overgangen danner endel turbulens, noe LMM ikke er så glad for; den skal ha laminær strømning for å fungere/ måle skikkelig. Pass i såfall på at den originale sila sitter i original-LMM og "roer" ned luftstrømmen. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Jupp, tar nok sikkert kontakt med deg senere ang chip til det uansett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Oktober 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2006 Hvorfor gjøre alt så komplisert? Ett bra chip vil gi god økonomi på pen kjøring, samtidig som det fungerer bra på mye ladetrykk. Stiller kun ned trykket til 0,9 på vintern jeg :) Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.