Krishell Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Leste i går at man fikk 2 forskjellige moment stag til 940. ene var vist orginalt hvis man fikk 16" felger en annen type hvis man fikk 15" felger. dette var for å få riktig vinkel på " mellomakselen? ". Ellers kunne vibrasjoner oppstå. Noen som vet noe mer? vet noen bygger om til justerbare . men håper på litt mer info. Har revet av 2 stk alt og det kom pga feil vinkel sa volvo ( pga senking og 17" hjul). Må ha noe som holder noen måneder til jeg får på multilink :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Hjulstørrelsen har ingenting med vinkelen mellom mellomaksel og bakaksel. Men fjærhøyden har det derimot. Åssen har du klart å rive av 2 stykker? Har kjørt med 426hk i en 740, og jeg knakk ingen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 volvo sa det var forskjell på stagene om bilen ble levert med 15" hjul og 16" hjul hvertfall. Spørs på hvordan du bruker bilen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Hjulstørrelsen har ingenting med vinkelen mellom mellomaksel og bakaksel. Men fjærhøyden har det derimot. Åssen har du klart å rive av 2 stykker? Har kjørt med 426hk i en 740, og jeg knakk ingen... som du sier, sålenge du følger boka ved hjulstøreslse, så skal jo dia. på hjula være lik orginalt +-5% Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Jeg veit at når Bilsport bygde turboconteinern så reiv de i stykker momenstaga, lag nye stag med uniballs og sveis over innfestings øra på bak akselen, de er sveisa litt dårlig. Med uniballs så kan du justere som du vil og ryker ikke. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Blir gjort om 1 - 2 uker. skal bare få en turbomata NSR dragbike på veien, så volvon får vente litt :) Kommer med bilder / info om stagene da. må jo være mange som dreper disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 Det i understellet som er forskjell på 15 og 16 tom, er casterstagene i forstillinga Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2006 Det også vell? 96mm ellerno? har hvertfall bestilt meg 2 av de lengste nå :) Men momentstagene fåes i 2 størrelser / styrker. ene til turbobiler det andre ikke. 1600kr, det var billigere å bestille hele staget en bare foringer :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg