Pålarn Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Hei. Jeg lurer på en ting angående batteri. Har to stk Stinger batterier som står baki bagasjerommet. (har kun disse to) Jeg har koble opp endel lys og sånn, som IKKE går via tenningslåsen. Så om jeg skulle glemme å slå av bryteren en dag, så er batteriene flate. Om jeg seriekobler dem vil det jo bli 24V og det er jo feil. Derfor må jeg lage en slags kobling, slik at det ENE batteriet driver (uorginale)lys, samt stereo annlegg, også vil jeg ha ett som starter bilen. Jeg vil ha det slik at det som skal starte bilen, aldri blir brukt til noe annet en å starte og drifte bilen. Også vil jeg ha det andre batteriet til å drive alt det uorginale jeg har satt inn.. Noen som har ett koblingskjema til dette? HUSK: Begge batteriene må lades av samme dynamo! Takker for svar. MVH Pål Martin Siter Kjøretøy: 1, 2 (SELGES), 3, 4, 5, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 det finnes vel noen releer som sender strøm kun den ene veien hvis jeg ikke tar helt feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kixx Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 dioder er svaret her Siter Wankel så klart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baksietrølle Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 eller skille rele. Det er enkelt å koble opp, styres i din situasjon av tenningslåsen. Et rele vil ikke ha noe tap, slik som en diode vil ha. Siter pajero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg