Gå til innhold

Avlastningsventil?

Ranger emnet


Alexanderjr

Anbefalte innlegg

Var å kjøte meg den bypassventilen som ts selger. Men syns ikke lyden var helt til å hoppe i taket av. Bilen er orginal bortsett fra åpent filter.. Tror kanskje den trenger litt mere trykk en gamle, hva tror dere?

- 92 Audi S4 2.2 Turbo

x 98 Audi a4 Avant 1.8 TQBilstereo prosjektSolgt

x 90 Audi 90 coupe 2.3 Solgt

x 91 Lada samara 1.3 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei..

jeg hadde RFL dump på min bil.. den funket fint.. men når vi er inne på diskusjon om hvordan side av intercoolern dumpen skal stå på.. så vil æ sei at jeg prøvde begge sider.. på siden mellom ic å turbo (der resirk står) ble det bære tull.. bilen ville ikke gå som den skulle.. og det kom bare fis lyd av dompen (å ja.. alt var tett).. så tok jeg av resirken, tettet slangene, og monterte dumpen på siden mellom gass spjeld og ic.. da fungerte alt perfekt..

men problemet med dump er at den slipper ut turbotrykket i stedet for å sende det tilbake i systemet, å LLM registreret en feil... å kompanserer dette med å pøse på med ekstra bensin.. derfor soter plugger, og bilen nøkker ved pådrag..

jeg har nå forge alu resirk ventil, og er storfornøyd med den.. synes den lager god lyd.. selfølgelig ikke likens som RFL, men det er det vel ingen som forventer heller...

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

jeg hadde RFL dump på min bil.. den funket fint.. men når vi er inne på diskusjon om hvordan side av intercoolern dumpen skal stå på.. så vil æ sei at jeg prøvde begge sider.. på siden mellom ic å turbo (der resirk står) ble det bære tull.. bilen ville ikke gå som den skulle.. og det kom bare fis lyd av dompen (å ja.. alt var tett).. så tok jeg av resirken, tettet slangene, og monterte dumpen på siden mellom gass spjeld og ic.. da fungerte alt perfekt..

men problemet med dump er at den slipper ut turbotrykket i stedet for å sende det tilbake i systemet, å LLM registreret en feil... å kompanserer dette med å pøse på med ekstra bensin.. derfor soter plugger, og bilen nøkker ved pådrag..

jeg har nå forge alu resirk ventil, og er storfornøyd med den.. synes den lager god lyd.. selfølgelig ikke likens som RFL, men det er det vel ingen som forventer heller...

 

Skjønner.. Jeg har dumpventil mellom gass spjeld og ic`n. Den skal bort så snart jeg får på den nye ventilen.. som skulle vert her nå :/

 

Men.. du sa "forge alu resirk ventil" Det er vell det samme som Forge Alu Avlastningsventil? Er ikke såååå inne på dette :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår