Gå til innhold

Noen som har erfaring med denne forsterkeren? (Xzound Shark)

Ranger emnet

Anderslien

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen har erfaring med denne forsterkeren: http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=751371612&n=1200266496&pn=129 4607293

Er på tilbud nå og jeg trenger en ny forsterker. Har nå en monoblokk på 500w (max effekt. Aner ikke RMS). Har koblet på to 12" subwoofere på den (Sony Xplod og Gas), men virker som om den ikke klarer å dra de. Også skal jeg muligens ha to stk 6x9" høyttalere, og da trenger jeg en med flere kanaler. Klarer den forsterkeren der å dra mine to subwoofere bedre enn den jeg har nå + 6x9" på 350w?

Sony Xploden er på 1200w maks effekt og 350w RMS og Gas'en er jeg ikke sikker, men står 350w bakpå den (billig greie). Skal bytte ut Gas'en etterhvert med en Sony Xplod til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om noen har erfaring med denne forsterkeren: http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=751371612&n=1200266496&pn=129 4607293

Er på tilbud nå og jeg trenger en ny forsterker. Har nå en monoblokk på 500w (max effekt. Aner ikke RMS). Har koblet på to 12" subwoofere på den (Sony Xplod og Gas), men virker som om den ikke klarer å dra de. Også skal jeg muligens ha to stk 6x9" høyttalere, og da trenger jeg en med flere kanaler. Klarer den forsterkeren der å dra mine to subwoofere bedre enn den jeg har nå + 6x9" på 350w?

bruk penga dine på noe anna..det der kan sammenlignes med en kassettspiller fra 1970 tallet.. hadde en sånn i førstebilen, og den spiller kun 1 tone bass, og smelta etter 8-9 mnd..

spar et par hundre kroner til og kjøp et skikkelig merke..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Hva annbefaler dere av billig forsterkere da? Vet om en på komplett.no, men det er monoblokk, og jeg skal bruke 6x9" også så den går jo ikke.

Det er 1. års garanti på varene fra mobilsentrum, så hvis jeg kjøper den forsterkeren, så har jeg jo garantien et år da hvis noe blir ødelagt. Så kanskje jeg skal kjøpe den? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha en forsterker som skal drive 2 subber og ett par 6x9 høytalere trenger du monoblokk og 2kanaler... for om du paralellkobler vil du få 2ohm av subbene dine, og jeg tviler på at den forsterkeren takler 2ohm når den er brokobla... I verste fall kan du kjøpe 4kanaler og seriekoble subbene og brokoble 2 av kanalene, men da må du ha en kraftig forsterker som koster bra med penger gitt... monoblokk og 2kanaler er vel løsninga di tror jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha en forsterker som skal drive 2 subber og ett par 6x9 høytalere trenger du monoblokk og 2kanaler... for om du paralellkobler vil du få 2ohm av subbene dine, og jeg tviler på at den forsterkeren takler 2ohm når den er brokobla... I verste fall kan du kjøpe 4kanaler og seriekoble subbene og brokoble 2 av kanalene, men da må du ha en kraftig forsterker som koster bra med penger gitt... monoblokk og 2kanaler er vel løsninga di tror jeg;)

Ja... Får vel kjøpe den monoblokken på komplett.no jeg da. Den som alle annbefaler. Denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325063

Lenke til kommentar
Del på andre sider