Gå til innhold

Vrir om nøkkelen - klikk - ikke noe skjer..

Ranger emnet

Kenito

Anbefalte innlegg

Har en Toyota Corolla AE92 1.6XL (4A-F) (Forgasser)

Når jeg vrir om nøkkelen så hører jeg bare "Klikk", gjør dette gjentatte ganger og kanskje den starter, noen ganger så bare drar den startern _veldig_ sakte også en runde.. men ofte så hører jeg bare et klikk.

En anelse er at det kan være starter releet, og tar jeg ikke helt feil sitter den i en av sikringsboksene i motorrommet..

Noen andre forslag?

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min spede ungdom slet jeg fælt med en Fiat 131 vi hadde. Den funket helt fint under marsj, men var ofte død da jeg prøvde å starte den. Etter mye prøving og feiling ble jeg fra uventet hold tipset om at det kunne være dårlig kontakt mellom batteripol og polsko. Og det var det... Noen drag med slipepapir på pol og sko senere fungerte bilen bedre enn noen gang. Flaut, spesielt med tanke på hvem som kom med tipset...

Reodor F

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig batteri, mest sannsynlig dårlig kontakt på batteri/starter. Ladd opp batteriet, puss ren polene både på batteri og starter.

Kaqn vel også være innslaget som er dårlig (?)

Batteriet er relativt nytt, og jeg kan ha bilen på med stor stereo som fyrer som bare det så er nok ikke dårlig batteri...

Mest sansynlig batteri, hva skjer med instrument lysa når du prøver å starte?

Instrument lysa går bittelitt ned i lysstyrke som den normalt pleier...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussa litt på batteri pola osv og stramma de til skikkelig, men fortsatt samme problemet. Men uanset om det hadde vært dårlig kontakt så hadde jo lysa slukket helt, og det gjør de ikke...

( )Volvo 940 turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider