Gå til innhold

småproblemer g60

Ranger emnet


tjekk

Anbefalte innlegg

HEI

kjøpte i går en 1990 modell golf g60. foorige eier sier kompressoren trenger overhaling og det stemmer sikkert for den har ingen toppeffekt!

 

han mener også at bilen er chippet, så lurer på om hvilken størelse det skal være på reimhjulet på kompressoren om den er chippet?

 

Hvor mye laddetrykk skal det være med chip og hvor mye uten chip?

 

kan det være andre årsaker til at den ikke drar noe spesielt på høytturtall?

 

og hva er den blåselyden som ligner en dumpventil (svak) når jeg slipper gassen etter bra pådrag? orginalt?

 

har også hørt det er mulig å montere dumpventil på bilene hær. stemmer dette? eventuelt hvor?

 

ja så siste ting! laddetrykks måleren er klipt av så hvor er det best egna å koble den til igjen?

 

mye spørsmål på en gang, men håper noen gidder ta seg tia på forrhånd takk

 

 

ps:reima hyler jo mere en nokk. og laddelampa lyser også pga dette. har bestillt ny reim, men tar ei uke å få den. (sykt) KAN dette være nokk til at bilen ikke går så godt på høyt turtall? og at den ryker litt sort når den ikke dreger så godt? leste at lav batterispenning gjør at den gir formye bensin?!? kan sluringa være nokk?

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilken reim? Registerreima? Det kan være nok til at den ikke drar på høyt turtall, etter det jeg har fortstått.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var jeg innom romnes å de hadde jo både servo og kompressor reima :)

så da lurer jeg på følgende:

Denne strammeren hvordan avlaster jeg den? og kan den låses av i avløstposisjon på noe vis?

skal den se slik ut?

stram-1.jpg

 

så lurer jeg på dette hullet i toppdekkselet! hva ialledager er det godt for? den kommer bittelittegranne olje ut der!

Utennavn-2.jpg

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei den er blå :) enda penere :P

 

nå har jeg skifta reimene og det viser seg at reimhjula er slitt av all sluringa.

er tålelig ok nå men ikke bra.

pluss at reimhjulet på vannpumpa og veiva står ca et halvt spor skeivt i forrhold til hverandre. vises om man kikker nøye på bildet.

reimhjula.jpg

 

noen som har noen pent brukte reimhjul liggende? tenker da mest på veiva, vannpumpa og servon. den på kompressoren så ok ut.

 

kompressor hjulet var foresten 60mm akkurat! hvor mye trykk skal kompressoren levere da? (må vel overhales)

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål:

Jeg tok av strammeren i toppen! så tok jeg av reima! så når jeg tok i strammehjulet for å ta det opp å ned måtte jeg ta i hardt med 2 hender! selv om jeg skrudde ut skruen som den er opplagra i også! burde ikke denne gå shit lett? mye av problemet kan vel ligge hær?

og skal det ikke være bare å dra av brakketen til strammehjulet om man skrur ut den 24mm skruen der? hadde iallefall ikke sjans til å dra den av!

Imprezan SOLGT.

Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strammeren er sinnsykt hard å få på igjen. må bruke begge hender eller en såkalt "tvinge" har fikla en del med g60 motoren det siste året og fått mye bra veiledning av folk som kan det, så det jeg har vært borti husker jeg. btw det lille hullet på toppdeksjelet er drenering hvis du søler litt når du fyller på olje. slik at den oljen du søler ikke skal bare ligge der.

0.5 bar da er nok g-ladren så å si kaputt med et 60mm ladehjul.

orginalt er vel 70 eller noe å da skal den lade 0.65bar.

vakumlufta på lave turtall osv skal være på minus siden:)

noe mer du lurer på kan jeg kansje hjelpe:)

 

mvh tommy

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.9liter g60 motor, smidde stempler og råder, dr.shrick kam.større dyser,sns chip, største ic du får plass til i et motorrom på corrado, porta og plana topp sammen med innsug, stg 4 kompressormating med rs utblås og k&N kon-filter, ståltoppakning, supersprint grenrør og, 3.5bars bensintrykkregulator, racing katalysator, husker ikke om det var noe mer, sikkert noe jeg har glemt.

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår