tjekk Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 HEI kjøpte i går en 1990 modell golf g60. foorige eier sier kompressoren trenger overhaling og det stemmer sikkert for den har ingen toppeffekt! han mener også at bilen er chippet, så lurer på om hvilken størelse det skal være på reimhjulet på kompressoren om den er chippet? Hvor mye laddetrykk skal det være med chip og hvor mye uten chip? kan det være andre årsaker til at den ikke drar noe spesielt på høytturtall? og hva er den blåselyden som ligner en dumpventil (svak) når jeg slipper gassen etter bra pådrag? orginalt? har også hørt det er mulig å montere dumpventil på bilene hær. stemmer dette? eventuelt hvor? ja så siste ting! laddetrykks måleren er klipt av så hvor er det best egna å koble den til igjen? mye spørsmål på en gang, men håper noen gidder ta seg tia på forrhånd takk ps:reima hyler jo mere en nokk. og laddelampa lyser også pga dette. har bestillt ny reim, men tar ei uke å få den. (sykt) KAN dette være nokk til at bilen ikke går så godt på høyt turtall? og at den ryker litt sort når den ikke dreger så godt? leste at lav batterispenning gjør at den gir formye bensin?!? kan sluringa være nokk? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 Hvilken reim? Registerreima? Det kan være nok til at den ikke drar på høyt turtall, etter det jeg har fortstått. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet September 25, 2006 Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 er vell org dump du hører? :P Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2006 nei er selvfølgelig reima til kompressoren, dynamoen og servoen jeg snakker om ja :) hehe. slurer såppas mye at laddelampa lyser så tror den har skyld i mye hær i allefall! Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 da var jeg innom romnes å de hadde jo både servo og kompressor reima :) så da lurer jeg på følgende: Denne strammeren hvordan avlaster jeg den? og kan den låses av i avløstposisjon på noe vis? skal den se slik ut? så lurer jeg på dette hullet i toppdekkselet! hva ialledager er det godt for? den kommer bittelittegranne olje ut der! Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyrann Skrevet September 26, 2006 Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Gratulerer med G60! Rå bil det:win Kjøpte du den svart en som sto rett utafor Oslo? Den så i allefall pen ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 nei den er blå :) enda penere :P nå har jeg skifta reimene og det viser seg at reimhjula er slitt av all sluringa. er tålelig ok nå men ikke bra. pluss at reimhjulet på vannpumpa og veiva står ca et halvt spor skeivt i forrhold til hverandre. vises om man kikker nøye på bildet. noen som har noen pent brukte reimhjul liggende? tenker da mest på veiva, vannpumpa og servon. den på kompressoren så ok ut. kompressor hjulet var foresten 60mm akkurat! hvor mye trykk skal kompressoren levere da? (må vel overhales) Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Spørsmål: Jeg tok av strammeren i toppen! så tok jeg av reima! så når jeg tok i strammehjulet for å ta det opp å ned måtte jeg ta i hardt med 2 hender! selv om jeg skrudde ut skruen som den er opplagra i også! burde ikke denne gå shit lett? mye av problemet kan vel ligge hær? og skal det ikke være bare å dra av brakketen til strammehjulet om man skrur ut den 24mm skruen der? hadde iallefall ikke sjans til å dra den av! Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 da reima var ny på tirsdag slura den ikke stort å da kom den opp i 0,5 bar og dette med 60mm laddehjul så kompressoren er veil sliten da vil jeg tro!? på tomgang er vakumen på ca 0,5-06 bar Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brækkdans Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Prat med volksport.no :) levende leksikon de gutta der Siter * 03 VW Passat TDI Highline x 98 Mitsubishi Galant GLX x 93 BMW 525 TDS Touring x 93 Honda Accord Coupe x 91 Audi Coupe 20V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 strammeren er sinnsykt hard å få på igjen. må bruke begge hender eller en såkalt "tvinge" har fikla en del med g60 motoren det siste året og fått mye bra veiledning av folk som kan det, så det jeg har vært borti husker jeg. btw det lille hullet på toppdeksjelet er drenering hvis du søler litt når du fyller på olje. slik at den oljen du søler ikke skal bare ligge der. 0.5 bar da er nok g-ladren så å si kaputt med et 60mm ladehjul. orginalt er vel 70 eller noe å da skal den lade 0.65bar. vakumlufta på lave turtall osv skal være på minus siden:) noe mer du lurer på kan jeg kansje hjelpe:) mvh tommy Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 ikke mange som leser innlegget med den trege strammer brakketten godt nokk gitt! er ikke snakk om å få på brakketen Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 sorry. prøvde med en veilidning slik jeg forsto det. missforsto. Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjekk Skrevet September 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 hehe ingen fare :) hvilken trim har du da dirty? Siter Imprezan SOLGT. Ny bil søkes RASKT! Helst cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 1.9liter g60 motor, smidde stempler og råder, dr.shrick kam.større dyser,sns chip, største ic du får plass til i et motorrom på corrado, porta og plana topp sammen med innsug, stg 4 kompressormating med rs utblås og k&N kon-filter, ståltoppakning, supersprint grenrør og, 3.5bars bensintrykkregulator, racing katalysator, husker ikke om det var noe mer, sikkert noe jeg har glemt. Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.