Gå til innhold

Noen Som Vet Hva Som Feiler Min Opel Omega B

Ranger emnet


opelracer

Anbefalte innlegg

har en opel omega b 2.016v 96-modell x20xev.den oransje motorlampa på dashbordet lyser av og til.og når den lyser er bilen veldig dau treg på gassen.turtallsperra kommer på 4000rpm istedet for 6500 rpm.men når den ikke lyser er den helt grei.mistenker lambda sonden som juster luft/bensinblading.

noen som har vært borti noe lignede???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lambda, men det er sånn ca. 100 elektriske sensorer i bilen, så å si hva som er feil blir vanskelig...

 

Noen "ulyder" når du kjører osv vil være til hjelp av å feilsøke =)

 

Da min lyste hull i irisen min var det fordi kamakselføleren hadde gått i dass, det eneste jeg la merke til rett før den lyste var et lite smell...

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EVO: Ikke for å være kjip, men er ikke det du svarer hele tiden på disse feilene? :D Hehehe...

 

Sikreste måten er å få lest av koden... koster noen kroner, men tror det er bedre enn å røske ut alle følerne som sitter der...

De du kan sjekke selv er lufta tenker jeg.

"This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyser kun når den er varm.lyser aldri når motoren er kald.

 

Det kan vel kanskje styrke mistanken din om at det er lambdasonden, siden den ikke er er operativ når motoren er kald. En lambdasonde vil vel dog enten funke eller være helt herpa. Ville vel sjekket ledningene og se om de sitter skikkelig fast. Ellers kan du jo sjekke med et multimeter at du får fornuftige signaler derfra.

 

Så et dumt spørsmål; er det noen som kan fortelle meg hva slags lambdasonde det er på omega?

 

-Magnus-

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EVO: Ikke for å være kjip, men er ikke det du svarer hele tiden på disse feilene? :D Hehehe...

 

Sikreste måten er å få lest av koden... koster noen kroner, men tror det er bedre enn å røske ut alle følerne som sitter der...

De du kan sjekke selv er lufta tenker jeg.

 

Vanligt at disse gir seg når bilen Har rundet ca. 200 000km. Vanlig feil kan du si.

 

OG JA DU KAN STIKKE OG TA EN TECH2 TEST! dette koster da ca. 300kr. da har du ikke reparert noe , men du har funnet feilen.

 

Og det han sa her, hørte ut som en kam eller veivføler var gåen. Hadde like symtoner på min.

 

svarer hele tiden in my ass:angry:

 

Og du tror det er lufta????hæ.. er det luft masse målern som er gåen så går bilen veldig rart på tomgang. og den kutter ikke ved 4000rpm. Da høres det ut som en Veifølerfeil spør du meg.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
2.0 eller 2.5 v6? Jeg har bytta min for noen måneder siden. kan guide deg hvis du har 2.5 v6

 

HOST HARK ! ! !

 

dette står på toppen av tråden.. :

 

Noen Som Vet Hva Som Feiler Min Opel Omega B

--------------------------------------------------------------------------------

 

har en opel omega b 2.016v 96-modell x20xev.den oransje motorlampa på dashbordet lyser av og til.og når den lyser er bilen veldig dau treg på gassen.turtallsperra kommer på 4000rpm istedet for 6500 rpm.men når den ikke lyser er den helt grei.mistenker lambda sonden som juster luft/bensinblading.

noen som har vært borti noe lignede???

 

HOST HARK (hint hint... lese...) hehe.. :)

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår