Gå til innhold

200sx turbo havarert

Ranger emnet


FirstPrice

Anbefalte innlegg

Heisann, den orginale turboen på en 200sx er havarert, vet ikke hva som har skjedd, men den er iallefall ødelagt. Noe annet som kan ha skjedd hvis turboen har blitt ødelagt ? Noe annet som kan bli svekket feks. ?

 

Tenkte meg og importere en Nissan 200sx, `90.

 

Turboen er gåen, uten at jeg vet mere om saken.

 

Mye for en littegrann større turbo da , samt grenrør og større potte bakover ?

- brukt og ny pris, link er også bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på disse sitter det vel en t25 turbo mener jeg, og dem finner du som regel for 2000,- og oppover avhengi av standen.

Ta en kikk på kjøp og salg forumet på 200sx forumet jeg linker til her, der finner du nok noe av det du leter etter :

http://forum.200sx-ogn.org/viewforum.php?f=7&sid=4deeac3caecef46f545a9194a8934274

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tusen takk.

 

Noen tips til en større turbo, som resten av motor tåler over tid ? En rimlig turbo som har litt mer trøkk..

 

Eller går det og skru opp trøkket også ?

 

Noe mer jeg må gjøre hvis jeg ska ha opp trøkket på snurra ?

 

kan veldig lite om disse motorene, men tror mange oppgraderer til en T3 turbo. Men husk med bytte av turbo, altså mere kraft så kommer flere utgifter, du trenger mere bensin, sterkere innmat i motor, chip osv osv..men om du kjører med ett relativt moderat trykk så er ikke innmaten i motoren du trenger å tenke på, heller at bilen får nok bensintilførsel, luft og riktig oppsett i chippen osv. Du kan nok skru opp trykket på en t25 turbo, men slik det er i dag så "vil mye ha mer", så da kan det nesten lønne seg å gå for en litt større turbo enn orginalt for å ha mer trimming potensiale i ettertid!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er mange som setter på t28 fra 200sx S14.. denne passer rett på(tror jeg) og er ikke så mye større... men det hjelper en del faktisk.. mange bytter også ut innsugskammen med en eksoskam, da denne har høyere løft enn innsugskammen..

1997 Audi A3 1,6

1986 Audi 200 Turbo Quattro-x-

1989 Ford sierra Dohc-x-

1988 Nissan Sunny 1,3-x-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

hvilke turbo du burde velge kommer ann på hvilket bruk du skal ha den til, men en gt25/28r eller gt28r er bra (garret)

begge de passer på orginale flensen, ta kontakt med turbokongen på 200 forumet, han har peil

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig vil jo tro at ved havarert turbo har bilen høy km-stand eller så har den blitt kjørt ganske hardt eller at det er brukt feil olje. Vet du hvor langt denne bilen har gått?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår