Gå til innhold

Volvo 740 GL 1987 mod.

Ranger emnet


henrix

Anbefalte innlegg

Er vel b230k som sitter i 87 modellen. Enkel forgasser med automatisk choke, med mindre din da er blitt bygget om. Ikke noen lur motor å montere turbo på grunnet høy kompresjon. Forbrenningskamrene sitter i stemplene på denne motoren, så det er mulig du kan senke kompresjonen drastisk ved å montere topp fra "vanlig" motor på denne. Om dette fungerer i praksis vet jeg ikke.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey skjønner:) kanskje like greit å kjøpe turbo motor da når jeg først skal ha?:) (det blir et langsiktig prosjekt da men) detta står vel noen steder på bilen?:watchout

 

men to kjappe spm. til:)

 

har noen erfaring med lyden i Simons systemet de selger?:)

og hvor får man tak i sånnt filter som "B230ft" har?:)

VW passat 1.8T 99 mod. stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen erfaring med lyden i Simons systemet de selger?:)

og hvor får man tak i sånnt filter som "B230ft" har?:)

 

hvorfor ikke bare spørre meg direkte?;) heh jeg kjøpte det på lysaker, det er stooort, K&N, men alikevel billig..

 

simons er vle egentlig kjent for rævva lyd. like greit å kjøpe JT for det e rikke noe dyrt uansett.. men om det er til du evt skal ha turbo motor, så kjøp med to dempere! høres ut som en blandig mellom traktor og båt med bare en demper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke bare spørre meg direkte?;) heh jeg kjøpte det på lysaker, det er stooort, K&N, men alikevel billig..

 

simons er vle egentlig kjent for rævva lyd. like greit å kjøpe JT for det e rikke noe dyrt uansett.. men om det er til du evt skal ha turbo motor, så kjøp med to dempere! høres ut som en blandig mellom traktor og båt med bare en demper!

 

du har vel ikke tilfeldigvis en liten film a av eksosen din a?:) er det JT du har?

jeg finner ikke nettbutikk som selger JT jeg?:(

VW passat 1.8T 99 mod. stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei håper det er grei jeg låner tråden din litt ;)

 

skal bytte fra 230 a(85mod) til 230f(88mod) i min 740.

trenger jeg bytte allt av ledning, tenker da på sikringsboks å alle ledninger inni bilen eller holder det å bytte ledningsnette ute?

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BCB.no forhandler også JT. Angrer på at jeg kjøpte Simons :P Synes ikke det var noe særlig, dårlig lyd og tilpassing etter min mening.

 

Er nok en 230K motor du har ja.

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

 

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår